Vse k upravam motoru, vyfuky, turba, intercoolery atd.

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

hmm ... uvazoval jsem taky o odpojitelnem alternatoru abych se dalo "odlechcit" motoru kdyz od nej chces max vykon ... takze pridavat neco co mi bude jeste "zatezovat" motor nebude to prave orechove.
A pokud ten elektrycky posilovac normalne funguje u serioveho auta proc by nefungoval v jinem modelu ?

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos »

nejsem si jistej jestli se to v praxi takhle používá, ale ten alternator nema permanentni magnety - tudiz pokud neni potreba dodavat enargii, nebudi se a potom na nem budou jen minimalni ztraty. Neni teda potreba ho mechanicky odpojovat.

no a pokud pouzijes ten elektro-posilovac brzd tak si podle me nic moc nepomuzes, ber to tak, ze ten posilovac potrebuje nejakou energii a jestli ji dodas primo mechanicky, nebo alternator-elektromotor-pumpa je celkem jedno...

z meho pohledu jsou zbytecne ztraty v te přeměně energie - mech->el. ->mech.

kolik to muze delat? kone? dva? vic asi tezko

zas to je spis teorie, rad se poucim...

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

No o tom odpojovani alternatoru uz jsem nekolikrat slysel. Nejde o mechanicke odpojeni, ale o elektrycke odpojeni, prave ze se potom nebudi tudiz neklade odpor ;)
Samozrejme to odpojeni je kratkodobe, pro zjednoduseni by se to dalo prirovnat ke klimatizaci, jizda se zapnutou a vypnutou klimackou ;)

Ano ten posilovac potrebuje energii, kdyz akceleruji tak brzdy nepotrebuju a pokud bude zrovna odpojen pri brzdeni alternator tak mu bude stacit baterka ;)

Z meho pohledu je to zatim taky jen teorie, nikdy jsem to jeste nezkousel, ale takhl by to melo fungovat

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos »

asi to budes muset vyzkouset v praxi... u toho elektrickyho je urcite vyhoda ze funguje z bat i pri vypnutym motoru!

ono se obecne dost prechazi k elektro posilovacum - i rizeni - a snad citroen tvrdi, ze jim to usetri kolem 0,5l / 100km takze nejakou energii to usetri

chtelo by to zjistit kolik (W nebo kW) ten posilovac brzd zere... jestli ma smysl ho odpojovat. já bych to viděl tak 0,5 až 2kW... se koukni na ten elektrokompresor, bude na nem prikon...

nebo zacni chodit do posilovny a kasli na posilovac, viz treba zetecinside:-)

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

No origo posilovac brzd "zije" z podtlaku v sani motoru takze vlastne si nedovedu predstavit jak ten vykon zere ;)

Jinak uz jsem brzdil i bez posilovace (vypnuty motor) a zadna sranda to neni, museli by se asi nejak predela brzdy aby to slo dobre i bez posilovace, to me klidne nekdo vysvetlete jak se to dela?

www.zetecinside.com je pro me inspirace co se tyce upravy motoru :o)
Naposledy upravil(a) NTI dne 22 dub 2005 15:07, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
DoktorF
Příspěvky: 111
Registrován: 14 úno 2005 19:02
Bydliště: Kolin

Příspěvek od DoktorF »

Milosi!El. kompresor ma Scorpio od roku 85 a je to prvni seriove auto s ABS a jeste sem neslisel,ze by v tom byl nejakej problem a Cosworth s Abs 3 generace brzdi jako kdyz te nakopne vlak a z 250km/h budes rad,ze mas pasy a jeste po nich budes mit modriny :-) V Mimoni sem to zaslap ve 230 a kamos vedle prastil do palubky hlavou a mel pas!A ty vzadu mi div nezlomily sedacku.....
Scorpia maji 1 pistky...
Audi A8 4.2
Scorpio Cosworth 3.0 4x4 92 Prodano
Capri Cosworth 3.0 V6 78
Taunus MKIV 1,6 Automatic 77 Prodano
Taunus MKIV (brzy2.0 Turbo) 76 Prodano

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

DoktorF: pro zajimavost jak to el. cerpadlo vypada a jak je velky? nemas fotku? :) A nebo je to v jednoum kuse s posilovacem?

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos »

DoktorF: no vidis, scorpio jsme meli a ani sem to netusil...

Ja snad nikde nepsal ze je elektricky cerpadlo problem. Jen mi to prijde zbytecne slozity... (samozrejme pokud mas podtlak, treba u TD neni co resit - to bude podle me jeden z duvodu, proc se to hodne pouziva - stejnej posilovac pro TD i benzinovy motory)

Další důvod PRO elektro bude i spoluprace s brzdovymi asistenty - EBD nebo jak se to jmenuje.

NTI: tak doufam ze se s nama pak podelis, jak to funguje (at uz se rozhodnes pro kterekoliv). V jaky fazi je vubec fiesta? Sem na to zvedavej...

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Uprava motoru je zatim jen v teoreticke rovine
Jinak dneska uz jsem videl upravenou kapotu a plechy kolem svetel, zacinaji se delat lemy prednich kol a zroven vytahnou prahy a srovna se s nimi spodek atuta atd ...
Na predni brzdy uz mam vsechno, ted se bude vyrabet adapter na brzdice, zadni brzdy by meli dorazit behem pristiho tydne.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

NTI píše:Uprava motoru je zatim jen v teoreticke rovine
Jinak dneska uz jsem videl upravenou kapotu a plechy kolem svetel, zacinaji se delat lemy prednich kol a zroven vytahnou prahy a srovna se s nimi spodek atuta atd ...
Na predni brzdy uz mam vsechno, ted se bude vyrabet adapter na brzdice, zadni brzdy by meli dorazit behem pristiho tydne.
O brzdy bych se s tebou rád podělil,taky bych je rád vyřešil a jelikož má puma s fiestou k sobě velmi blízko,tak bych se moh přiučit.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:33, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

A copak by jsi potreboval ohledne tech brzd vedet?
Zvolil jsem kotouce z Mondea 2,5 (278x24) ... nejvetsi co se daleji na fordy (krome focus RS) jednou z podminek pro me bylo take to ze se brzdy musi vejit do 15'' kol ;)
Predni brzdove trmeny se mi podarilo vyhodne sehnat z Porche Boxster 2,7 (cerne 4pot Brembo, kotouce 298x24), ad pouzijes jakekoliv trmeny potrebujes akorad akorad adaptery pro jejich upevneni ;) ... musis ovsem myslet na to aby se ti trmen vesel do kola (aby nedrhl o paprsky kola), kazdy trmen ma taky sve max a min velikosti pouztelnych kotoucu (prumer a tloustka)
Zadni brzdy se daji pouzit jakekoliv ktere maji vreteno pripevnene k zadni naprave a pohonem prednich kol, napr jakekoliv zadni kotoucove brzdy co dava Ford, me se podarilo sehnat z Escortu RS2000 :)

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Taboo: Vidis chtel jsem se taky zeptat k cemu je sucha klikova skrin a vlastne jsi mi odpovedel, jde o to ze se misto klasikce olejove pumpy pouzije elektricka, jestli jem to pochopil spravne ;)
Posilovac rizeni menam, takze to mam uz vyreseno ;)
Zbyva mi teda elektricke vodni cerpadlo ;) a pripadne vetsi kladku na alternatoru, o kolik se muze zvetsit ta kladka aby se ten aleternator zase netocil moc pomalu (nestacil dobijet)
Neni mi uplne jasne co jsou to ty balancni hridele :/
Vakum k posilovaci brzd, stejne jak jsi popsal je veden rozvod pro ventyl rekulace volnobeznych otacek, lze tedy pripojit vakum pro posilovac brzd z tohoto rozvodu s pouzitim toho 1-way valve?

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos »

"sucha" olejova vana - co ja vim tak zajisti pri extremnim naklonu motoru nebo velkym přetížení při zrychlení, brždění a v zatáčkách aby tam necákal olej a bylo odkud olej brát - z externí nádoby. jinak např při velkém náklonu steče olej na jednu stranu a když je sání do čerpadla na straně druhé tak to prostě nemá čím mazat... (olejova pumpa myslim muze zustat puvodni)

"balancni hridele" asi Taboo mysli vyvazovaci hridele - jedna nebo dve hridele s excentry, ktere zmensuji vibrace motoru - myslim ze je tam nemas... hodne vyrazny jsou treba u skodovackejch 3valcu...

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Jo ale pokud bych chtel elektricek olejove cerpadlo tak musim mit suchou olejovou vanu a nebo ten zasah do olejove vany pro jeho pouziti je jiny?

Koukal jsem do nakresu motoru a nic jako vyvazovaci hridele jsem tam prave nenasel ... bude to tim ze tam nejsou :o)

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos »

Tak s tim elektrickym olejovym cerpadlem nevim - tahle uprava se dela hlavne kvuli tomu mazani za vsech podminek. Ale myslim ze elektricky cerpadlo s normalni vanou asi ne...

NTI: koukal sem na ty odkazy ECU - dik, akorat ted nemam cas to vsechno cist...

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Tak jsem zalozil nove tema jak na RJ Ford EEC-IV (EEC-V) zde
Jde to muzem probirat a snad nam k tomu taky nekdo prispeje ;)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:33, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Taboo: Muzes objasnit jak je to s tou suchou olejovou vanou a elektryckym olejovym cerpadlem ? dik ;)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:34, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

U nekterych firem jsem narazil na to ze suchou olejovou vanu nabyzeli jako dalsi performance stage k predeslim upravam

Takze sucha olejova vana se pouziva hlavne pro odstraneni "windage" coz bude problem hlavne u vysokootackovych motoru ze?

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:34, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Takhle vypada olejova vana v mem motoru, usuzuju dobre ze se mi klikovka "nevali" v oleji? :)

6 - tlumic oleje
Přílohy
ZETEC-E olejova vana
ZETEC-E olejova vana
olejova_vana.JPG (19.22 KiB) Zobrazeno 1093 x

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:34, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Ok, a co ten "plech" tlumic oleje, myslel jsem ze ten by byl mezi hladinou oleje a klikovou hrideli ;) ... Nebo muze byt ten plech ponoren v tom oleji a branit tak "vyreni" oleje?

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:35, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

No ta vana je pod tim plechem jeste dost hluboka tak bych odhadoval ze ponorena do oleje neni ;)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Primárně se "suchá olejová vana" používala u offroadů právě z již zmíněného důvodu - spolehlivé mazání motoru ve všech náklonech. Pokud máte řadovej podélně uloženej motor, stojíte v kopci a motor blafe, tak se vám přemazávají zadní válce a navíc by se mohlo stát, že hladina oleje se dostane mimo sací koš olejové pumpy. Tak se to vyřešilo suchou vanou. Pro běžný použití se tím většinou nemá smysl zatěžovat, respektive to má smysl řešit až když úpravy motoru stojí za to :)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Zajimalo by me zda pri pouziti "intake plenum" ma vyznam jestli pouziju "quad throttle bodies" a nebo jetli dam throttle body na vstup "intake plenum" hned za filtr, je v tom nejaky rozdil?

Pak me zajma jak daleko umistit vstrikovace? V serii jsou umisteny praktycky ned u hlavy valcu.

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Dal me zajima kdyz do sani privedu nejaky nemereny vzduch a umerne tomu zvysim tlak paliva, jak je to pri volnobeznych otackach? ... volnobezne otacky mam fegulovany volnobeznym ventilem (vzduch) ale regulator tlaku paliva ma porad nastaveny vissi tlak => prilis bohata smes :(

jak se toto resi?

Jeste by me zajimal jakym zpusobem urcit optymalni delku sani, mate nejakou metodu? ... stacilo by treba merit pomoci MAF senzoru mnozstvy vzduchu v konkretnich otackach v zavyslosti na delce sani? Takze dejme tomu pri 6000ot/min namerim s delsim sanim mene vzduchu a s kratsim vice vzduchu ... ja ma uvaha spravna?

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“