--KUPUJEME E36--
Moderátor: T-O-M
--KUPUJEME E36--
Poslední dobou se množí dotazy typu - chci koupit E36, poraďte co a jak.
Proto jsem se rozhodl, že udělám samostatné téma, kde bychom dali dohromady pár rad a informací. Ulehčí to pak čas nejen tazatelům, ale i nám, ať pořád neodpovídáme dokola. Pak stačí dotyčného odkázat na toto téma. Proto urguju hlavně na majitele E36, aby připojili své zkušenosti s nákupem a provozem této generace 3er.
Trocha slov na úvod
BMW E36
Počátek 90.let je dobou technického vrcholu BMW, všechny řady jsou úspěšné, lámou se prodejní rekordy a vozy získávají ocenění. V ´91. přichází E36ka - nový design, noví éra. Třicetšestka byla prvním německým autem s dveřními výztuhami a pružným uchycením nárazníků, které jsou schopné lépe pohlcovat energii při nárazu. Továrna vkládala velké finance do vývoje motorů, ale podvozek musel být vždy rychlejší. E36 má McPhersony vpředu a vzadu kombinaci podélných a příčných ramen (multilink). Tato generace byla prezentována jako ideální sportovní limuzína, ale jen u sedanu nezůstalo. 1992 – coupé, ´92/93- 325tds a vrcholový model M3 (3.0), ´94 – cabrio, ´95 – Touring a Compact , který se měl cenově přiblížit oststním vozům nižší střední třídy. Měl rozložení váhy v chvályhodném poměru 50:50, ale genově to nebyla 100% E36 – jiná palubka a zadní náprava z E30. To bylo často Compactu vyčítáno, přestože tato krátká zadokolka uměla vyškolit spoustu sportovních hatchbaků. Compact se z nabídky E36 udržel ve výrobě nejdéle, až do roku 1999. Pecka v podobě vylepšené M3 (3.2) přišla v roce 1996, z tohoto přehledu je zřejmé, že výrobce obohacoval E36 každý rok o nový model (vyjma posledních dvou let výroby).
Pohled zevnitř.: Interiéru vládly líbivé tvary, rozmanitá kombinace barev a rozsáhlá výbava, airbagy v základu, nicméně ta základní výbava byla a je nadále temným stínem v zahrádce BMW. Člověk se většinou setkává s nudně šedivými interiéry mizerně vybavenými, ale za peníze se už tehdy dalo slušně rozhýčkat. Nabídka barev látek zahrnovala černou, šedou, béžovou, modrou, tyrkysovou, kombinace látky a kůže, samotná kůže a to i bílá!
Rozvor 2700mm sliboval prostorný interiér, jehož rozměry se setkávaly se slovy chvály, ale jen doby než vyjela E46 (s rozvorem o 25mm delším).
Jak bylo řečeno – na sklonku let ´92/93 byla představena M3. Rychlejší než předchůdkyně (6-ti válec, objem 3.0L, výkon 286PS/7000 ot.) nicméně vyšší váha a těžkopádnější řízení zklamalo kultovní fandy. V Motorsportu začali pracovat chybách a zanedlouho přišli s více než zajímavým výsledkem. Od prosince´94 do června ´95 se vyrobilo 356 ks vzácné M3GT (3.0L 295PS), která byla něco jako CSL. Nižší váhy bylo docíleno například hliníkovými dveřmi. Tento vůz byl pouze ve verzi coupé s british racing green zelenou. Dobré pověsti a respektu se těší M3 od roku 1996. To byla ta M3 na kterou všichni čekali. Variabilní časování ventilů VANOS (všechny R6 u E36) bylo zdokonaleno na DOUBLE VANOS, objem povyskočil stejně jako výkon – 3.2L 321PS/7400ot., manuální pětikvalt vystřídal šestikvalt a později i SMG (sequential motorsport gearbox). Nikdo si tehdy nedokázal představit silnější atmosferickou R6. M3 byla coupém , cabrioletem i sedanem, což klientela ocenila a to samé očekávala později u E46 (marně, sedanu se nikdo nedočkal).
Nabídce motorů nemohl žádný jiný výrobce konkurovat
M40 – 316, 318, později M43 – 316, 318
M42 – 318iS/Ti, později M44 (140PS 180Nm/4300ot. oproti 175Nm/4500ot. u M42)
M41 – 318td (90PS)
M51 - 325td (115PS), 325tds (143PS)
M50 – 320, 325, později M52 – 320, 323i/Ti která nahradila 325, zůstala v nabídce do r.98 s objemem 2.5L
M52 – 328
S50 – M3 3.0, 3.2
celkem 2.700 000 ks
Proto jsem se rozhodl, že udělám samostatné téma, kde bychom dali dohromady pár rad a informací. Ulehčí to pak čas nejen tazatelům, ale i nám, ať pořád neodpovídáme dokola. Pak stačí dotyčného odkázat na toto téma. Proto urguju hlavně na majitele E36, aby připojili své zkušenosti s nákupem a provozem této generace 3er.
Trocha slov na úvod
BMW E36
Počátek 90.let je dobou technického vrcholu BMW, všechny řady jsou úspěšné, lámou se prodejní rekordy a vozy získávají ocenění. V ´91. přichází E36ka - nový design, noví éra. Třicetšestka byla prvním německým autem s dveřními výztuhami a pružným uchycením nárazníků, které jsou schopné lépe pohlcovat energii při nárazu. Továrna vkládala velké finance do vývoje motorů, ale podvozek musel být vždy rychlejší. E36 má McPhersony vpředu a vzadu kombinaci podélných a příčných ramen (multilink). Tato generace byla prezentována jako ideální sportovní limuzína, ale jen u sedanu nezůstalo. 1992 – coupé, ´92/93- 325tds a vrcholový model M3 (3.0), ´94 – cabrio, ´95 – Touring a Compact , který se měl cenově přiblížit oststním vozům nižší střední třídy. Měl rozložení váhy v chvályhodném poměru 50:50, ale genově to nebyla 100% E36 – jiná palubka a zadní náprava z E30. To bylo často Compactu vyčítáno, přestože tato krátká zadokolka uměla vyškolit spoustu sportovních hatchbaků. Compact se z nabídky E36 udržel ve výrobě nejdéle, až do roku 1999. Pecka v podobě vylepšené M3 (3.2) přišla v roce 1996, z tohoto přehledu je zřejmé, že výrobce obohacoval E36 každý rok o nový model (vyjma posledních dvou let výroby).
Pohled zevnitř.: Interiéru vládly líbivé tvary, rozmanitá kombinace barev a rozsáhlá výbava, airbagy v základu, nicméně ta základní výbava byla a je nadále temným stínem v zahrádce BMW. Člověk se většinou setkává s nudně šedivými interiéry mizerně vybavenými, ale za peníze se už tehdy dalo slušně rozhýčkat. Nabídka barev látek zahrnovala černou, šedou, béžovou, modrou, tyrkysovou, kombinace látky a kůže, samotná kůže a to i bílá!
Rozvor 2700mm sliboval prostorný interiér, jehož rozměry se setkávaly se slovy chvály, ale jen doby než vyjela E46 (s rozvorem o 25mm delším).
Jak bylo řečeno – na sklonku let ´92/93 byla představena M3. Rychlejší než předchůdkyně (6-ti válec, objem 3.0L, výkon 286PS/7000 ot.) nicméně vyšší váha a těžkopádnější řízení zklamalo kultovní fandy. V Motorsportu začali pracovat chybách a zanedlouho přišli s více než zajímavým výsledkem. Od prosince´94 do června ´95 se vyrobilo 356 ks vzácné M3GT (3.0L 295PS), která byla něco jako CSL. Nižší váhy bylo docíleno například hliníkovými dveřmi. Tento vůz byl pouze ve verzi coupé s british racing green zelenou. Dobré pověsti a respektu se těší M3 od roku 1996. To byla ta M3 na kterou všichni čekali. Variabilní časování ventilů VANOS (všechny R6 u E36) bylo zdokonaleno na DOUBLE VANOS, objem povyskočil stejně jako výkon – 3.2L 321PS/7400ot., manuální pětikvalt vystřídal šestikvalt a později i SMG (sequential motorsport gearbox). Nikdo si tehdy nedokázal představit silnější atmosferickou R6. M3 byla coupém , cabrioletem i sedanem, což klientela ocenila a to samé očekávala později u E46 (marně, sedanu se nikdo nedočkal).
Nabídce motorů nemohl žádný jiný výrobce konkurovat
M40 – 316, 318, později M43 – 316, 318
M42 – 318iS/Ti, později M44 (140PS 180Nm/4300ot. oproti 175Nm/4500ot. u M42)
M41 – 318td (90PS)
M51 - 325td (115PS), 325tds (143PS)
M50 – 320, 325, později M52 – 320, 323i/Ti která nahradila 325, zůstala v nabídce do r.98 s objemem 2.5L
M52 – 328
S50 – M3 3.0, 3.2
celkem 2.700 000 ks
Naposledy upravil(a) T-O-M dne 16 čer 2007 15:05, celkem upraveno 1 x.
Conscious napsal :
Je to snadné. E36 se dělaly ve variantách
Compact - 3dv. malé velké auto
Coupe - 2dv. coupé
Saloon - 4dv. sedan
Touring - 5dv. kombi
Convertible - 2dv. cabrio
Motorová škála byla poměrně pestrá a sice:
316i - saloon,coupe,compact,touring - M40,M43
318i - saloon,touring,cabrio - M40,M43
318iS - coupe - M42,M44
318ti - compact - M42,M44
318td/s - saloon,compact,touring - M41
320i - saloon,coupe,touring,cabrio - M50,M52
323i - saloon,coupe,touring,cabrio - M52
323ti - compact - M52
325i - saloon,coupe,touring,cabrio - M50
325td/s - saloon - M51
328i - saloon,coupe,touring,cabrio - M52
M3 - coupe - S50 3.0
M3 EVO - saloon,coupe - S52 3.2
Nejprve si musíš ujasnit na co chceš E36 používat a podle toho si vybrat kastli. Obecně platí že nejlevnější jsou verze saloon,nejdražší samozřejmě cabrio. Pak bych se zamyslel jestli chci benzín nebo naftu,v druhém případě moc na výběr není,přesto bych však dal naftě šanci už jen pro výdrž motoru,dá se předpokládat,že v naftě najdeš snáze motor v dobré kondici než v benzínu. Ale chceš-li benzín,na výběr máš hafo možností,zde se však přimlouvám za to,aby jsi se vyhnul motoru M40,rády na tom cvakaj hydroštely a oprava je velmi drahá. Z nabídky motorů bych si já osobně vybral M50 nebo M52,ten se vcelku povedl. Silnější motory více žerou,slabší zase bývají po předchozích majitelích řádně uhnané a většinou v horším stavu. Určitě bych se tedy poohlédl po 320i,je to zlatá střední cesta,dobrý motor,snesitelná spotřeba a povinné ručení.
///doufam, že jsme se trefili do těch označení motorů///
Je to snadné. E36 se dělaly ve variantách
Compact - 3dv. malé velké auto
Coupe - 2dv. coupé
Saloon - 4dv. sedan
Touring - 5dv. kombi
Convertible - 2dv. cabrio
Motorová škála byla poměrně pestrá a sice:
316i - saloon,coupe,compact,touring - M40,M43
318i - saloon,touring,cabrio - M40,M43
318iS - coupe - M42,M44
318ti - compact - M42,M44
318td/s - saloon,compact,touring - M41
320i - saloon,coupe,touring,cabrio - M50,M52
323i - saloon,coupe,touring,cabrio - M52
323ti - compact - M52
325i - saloon,coupe,touring,cabrio - M50
325td/s - saloon - M51
328i - saloon,coupe,touring,cabrio - M52
M3 - coupe - S50 3.0
M3 EVO - saloon,coupe - S52 3.2
Nejprve si musíš ujasnit na co chceš E36 používat a podle toho si vybrat kastli. Obecně platí že nejlevnější jsou verze saloon,nejdražší samozřejmě cabrio. Pak bych se zamyslel jestli chci benzín nebo naftu,v druhém případě moc na výběr není,přesto bych však dal naftě šanci už jen pro výdrž motoru,dá se předpokládat,že v naftě najdeš snáze motor v dobré kondici než v benzínu. Ale chceš-li benzín,na výběr máš hafo možností,zde se však přimlouvám za to,aby jsi se vyhnul motoru M40,rády na tom cvakaj hydroštely a oprava je velmi drahá. Z nabídky motorů bych si já osobně vybral M50 nebo M52,ten se vcelku povedl. Silnější motory více žerou,slabší zase bývají po předchozích majitelích řádně uhnané a většinou v horším stavu. Určitě bych se tedy poohlédl po 320i,je to zlatá střední cesta,dobrý motor,snesitelná spotřeba a povinné ručení.
///doufam, že jsme se trefili do těch označení motorů///
Naposledy upravil(a) T-O-M dne 31 kvě 2007 20:45, celkem upraveno 1 x.
Re: Kupujeme E36
JO,je to OK,časem sem pár lidí dá nějaký zkušenosti a bude to fajn,jen doplnim,že NE všechny R6 v E36 mají VANOS,ten byl v E36 až někdy od roku 93/94,nevim kdy přesně,ale někde sem to tu viděl 
Doplněj se spotřeby atd..+ třeba zajímavosti,že E36 neni pozink kasle,minimálně prvníí modely ne,takže bacha na korozi atd
EDIT: Jeden dobrej link
http://www.auto2.lidovky.cz/clanek_lido ... clanek=247

Doplněj se spotřeby atd..+ třeba zajímavosti,že E36 neni pozink kasle,minimálně prvníí modely ne,takže bacha na korozi atd

EDIT: Jeden dobrej link
http://www.auto2.lidovky.cz/clanek_lido ... clanek=247
Naposledy upravil(a) Spajky dne 30 kvě 2007 13:33, celkem upraveno 4 x.
Pokud nafta tak pouze a jen 325TDS
320i je hezkej začátek na šestiválci, 150 PS je akorát na ježdění, né závodění
325i je hodně častá varianta a takovej kompromis
328i je novější motor, který z auta dělá velice příjemné přibližovadlo na cesty.
Majitelé 318iS pochlubte se (v tomto modelu jsem nejel a je dost chválen - jako točivej motor, ale zase nemá Nm jako 320i se kterou je nejčastěji porovnáván)
320i je hezkej začátek na šestiválci, 150 PS je akorát na ježdění, né závodění
325i je hodně častá varianta a takovej kompromis
328i je novější motor, který z auta dělá velice příjemné přibližovadlo na cesty.
Majitelé 318iS pochlubte se (v tomto modelu jsem nejel a je dost chválen - jako točivej motor, ale zase nemá Nm jako 320i se kterou je nejčastěji porovnáván)
Re: Kupujeme E36
tome, je fajn, ze to tady tak tahnes ... ale presto si myslim, ze ideal pro potencionalni kupce je navsteva www.bmwklub.cz kde jsou tyto a vsechny ostatni zkusenosti psany uz leta, informace jiz kompletni a hodnocene letitymi fandy a majiteli BMW ... citaje vsechny konketni tabulky s daty motoru, online ceniky, doporucenimi a recenzemi ke vsem modelum BMW
BMW E36 Touring ///M-paket
Re: Kupujeme E36
Nevidim důvod proč by to nemohlo bejt i tady,zvlášť když vemeš v potaz některý jedince...
Jinak zapomnělo se na motor 323i, objem 2,5l,M52,uměle sníženej výkon kvůli vyplnění mezery 320-328,kroutící moment 245nm/3950ot/min,výkon 125kw,avšak na brzdě sem viděl několik kousků a měly 135kw +,náhrada za 325 M50. Spotřeba všech R6 je stejná,ani nezáleží na objemu,obecně spíš platí menší objem = větší spotřeba - silnější model se díky většímu krouťáku nemusí tolik točít,motory M50 bez VANOSu spotřeba většinou pod 9 nejde,spíš těch 10l a vejš kombinovaná (320/325),M50 s VANOSem 7,5-9 se už dá při běžnym stylu udržet (320,325) a M52 (320,323,328) co sleduju 6,5l-8,5l naprosto běžně
Co se týče srovnání 318iS vs 320i,pro první modely iS hraje do karet menší ručení (objem pouze 1796ccm s motorem M42 místo 189xccm s motorem M44,od roku 96??),teoreticky menší spotřeba (ve srovnání s M50 možná) a celkově menší provozní náklady (svíčky-jen 4kusy,méně oleje atd. atd.). Pro 320i hraje lepší průběh kroutícího momentu (R6,určitě lepší zvuk) a s motory M52 bych řekl i spotřeba a celkově se o M52 mluví jako o jednom z nej motorů BMW,obzvlášt pak 328,takže bych řekl,že jsou i spolehlivější,ale to je individuální věc
Jinak zapomnělo se na motor 323i, objem 2,5l,M52,uměle sníženej výkon kvůli vyplnění mezery 320-328,kroutící moment 245nm/3950ot/min,výkon 125kw,avšak na brzdě sem viděl několik kousků a měly 135kw +,náhrada za 325 M50. Spotřeba všech R6 je stejná,ani nezáleží na objemu,obecně spíš platí menší objem = větší spotřeba - silnější model se díky většímu krouťáku nemusí tolik točít,motory M50 bez VANOSu spotřeba většinou pod 9 nejde,spíš těch 10l a vejš kombinovaná (320/325),M50 s VANOSem 7,5-9 se už dá při běžnym stylu udržet (320,325) a M52 (320,323,328) co sleduju 6,5l-8,5l naprosto běžně

Co se týče srovnání 318iS vs 320i,pro první modely iS hraje do karet menší ručení (objem pouze 1796ccm s motorem M42 místo 189xccm s motorem M44,od roku 96??),teoreticky menší spotřeba (ve srovnání s M50 možná) a celkově menší provozní náklady (svíčky-jen 4kusy,méně oleje atd. atd.). Pro 320i hraje lepší průběh kroutícího momentu (R6,určitě lepší zvuk) a s motory M52 bych řekl i spotřeba a celkově se o M52 mluví jako o jednom z nej motorů BMW,obzvlášt pak 328,takže bych řekl,že jsou i spolehlivější,ale to je individuální věc

Naposledy upravil(a) Spajky dne 29 kvě 2007 21:17, celkem upraveno 3 x.
Jak poznám stli má motor VANOS a co to vlastně je?
VANOS je systém proměnného časování ventilů - vačka se tedy může oproti bez-VANOS motoru natáčet v určitou dobu jinak
VANOS = VAriable NOckenwellenverSteuerung = proměnné nastavení vačkového hřídele
Motory s VANOSem mají lepší průběh kroutícího momentu,maximum se přenáší do nižších otáček a celkově se snižuje spotřeba,řádově o 1-1,5l.
Motor s VANOSem bude mít na přední části motoru jakousi bouli
motor M50 Tušim že fotka Slavissima,timto děkuji,mám ji na kompu už dlouho

motor M52

A tady je M50tka bez VANOSu

VANOS je systém proměnného časování ventilů - vačka se tedy může oproti bez-VANOS motoru natáčet v určitou dobu jinak
VANOS = VAriable NOckenwellenverSteuerung = proměnné nastavení vačkového hřídele
Motory s VANOSem mají lepší průběh kroutícího momentu,maximum se přenáší do nižších otáček a celkově se snižuje spotřeba,řádově o 1-1,5l.
Motor s VANOSem bude mít na přední části motoru jakousi bouli
motor M50 Tušim že fotka Slavissima,timto děkuji,mám ji na kompu už dlouho


motor M52

A tady je M50tka bez VANOSu

Naposledy upravil(a) Spajky dne 29 kvě 2007 22:31, celkem upraveno 2 x.
První modely mají šedé nárazníky a prahy,pozdějí už jsou v barvě karoserie.
E36 dostala na přelomu září/říjen 1993 boční blikny.
V roce 1993 se také přestává montovat 4 ramený volant s airbagem bez barevného emblému.
Někdy v roce 1994 (nevím přesně) malej facelift,H1 světla vyměněny za H7,zadní opěrky hlavy v sérii,od roku 1993 v serii i airbag řidiče.
95/96 Modely dostávají novou přední masku,větší a širší ledvinky (sám nechápu systém,mám 11/95 a staré ledvinky,originální,kamarád o půl roku starší a ledvinky nové,větší,originální) a snad i airbag spolujezdce seriově.
V roce 97 odstraněn zámek z dveří spolujezdce.
Těch změn je za těch 9 let strašně moc,tohle jsou jen ty co mě napadaj a můžou třeba pomoct,pokud někomu nesedí VINko atd,u nás normální jev.
Modely můžou mít libovolně M-Paket. V té nejbohatší míře se jedná o přední nárazník,prahy,zadní nárazník,podvozek (cca o 20mm nižší než serie,řek bych rozumnej kompromis mezi tvrdostí/pohodlím,upozorňuju že podle mě,dost lidí nebdue souhlasit)sportovní sedačky s výraznějším bočním vedením,tří ramený volant s bagem,velký light paket (osvětlení interieru),černá stropnice,bílo-červené zadní lampy M3 + samozřejmě dnes oblíbená M3 zrcátka
Určitě sem něco zapomněl,kdysi sem měl doma prospekt,kde ty stupně m-paketu byly krásně rozepsaný...
E36 dostala na přelomu září/říjen 1993 boční blikny.
V roce 1993 se také přestává montovat 4 ramený volant s airbagem bez barevného emblému.
Někdy v roce 1994 (nevím přesně) malej facelift,H1 světla vyměněny za H7,zadní opěrky hlavy v sérii,od roku 1993 v serii i airbag řidiče.
95/96 Modely dostávají novou přední masku,větší a širší ledvinky (sám nechápu systém,mám 11/95 a staré ledvinky,originální,kamarád o půl roku starší a ledvinky nové,větší,originální) a snad i airbag spolujezdce seriově.
V roce 97 odstraněn zámek z dveří spolujezdce.
Těch změn je za těch 9 let strašně moc,tohle jsou jen ty co mě napadaj a můžou třeba pomoct,pokud někomu nesedí VINko atd,u nás normální jev.
Modely můžou mít libovolně M-Paket. V té nejbohatší míře se jedná o přední nárazník,prahy,zadní nárazník,podvozek (cca o 20mm nižší než serie,řek bych rozumnej kompromis mezi tvrdostí/pohodlím,upozorňuju že podle mě,dost lidí nebdue souhlasit)sportovní sedačky s výraznějším bočním vedením,tří ramený volant s bagem,velký light paket (osvětlení interieru),černá stropnice,bílo-červené zadní lampy M3 + samozřejmě dnes oblíbená M3 zrcátka

bmw
zde jsou popsane všechny typy motoru včetně objemu a roku vyroby určiteho modelu
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=febi12442
např:
Značka a model Motor Výroba od - do Výkon kW (HP) Objem ccm
BMW 3 (E36) 316 i 07.93-02.98 75 (102) 1596
BMW 3 (E36) 316 i 09.90-09.93 73 (100) 1596
BMW 3 (E36) 318 i 12.90-10.93 83 (113) 1796
BMW 3 (E36) 318 i 10.93-02.98 85 (115) 1796
BMW 3 (E36) 318 is 09.95-02.98 103 (140) 1895
BMW 3 (E36) 318 is 03.93-09.97 103 (140) 1796
BMW 3 (E36) 318 tds 01.95-02.98 66 (90) 1665
BMW 3 (E36) 320 i 09.90-02.98 110 (150) 1991
BMW 3 (E36) 323 i 2.5 03.95-02.98 125 (170) 2494
BMW 3 (E36) 325 i 09.90-09.95 141 (192) 2494
BMW 3 (E36) 325 td 09.91-02.98 85 (115) 2497
BMW 3 (E36) 325 tds 05.93-02.98 105 (143) 2503
BMW 3 (E36) 328 i 01.95-02.98 142 (193) 2793
BMW 3 (E36) M3 3.0 08.94-09.95 210 (286) 2990
BMW 3 (E36) M3 3.2 09.95-02.98 236 (321) 3201
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=febi12442
např:
Značka a model Motor Výroba od - do Výkon kW (HP) Objem ccm
BMW 3 (E36) 316 i 07.93-02.98 75 (102) 1596
BMW 3 (E36) 316 i 09.90-09.93 73 (100) 1596
BMW 3 (E36) 318 i 12.90-10.93 83 (113) 1796
BMW 3 (E36) 318 i 10.93-02.98 85 (115) 1796
BMW 3 (E36) 318 is 09.95-02.98 103 (140) 1895
BMW 3 (E36) 318 is 03.93-09.97 103 (140) 1796
BMW 3 (E36) 318 tds 01.95-02.98 66 (90) 1665
BMW 3 (E36) 320 i 09.90-02.98 110 (150) 1991
BMW 3 (E36) 323 i 2.5 03.95-02.98 125 (170) 2494
BMW 3 (E36) 325 i 09.90-09.95 141 (192) 2494
BMW 3 (E36) 325 td 09.91-02.98 85 (115) 2497
BMW 3 (E36) 325 tds 05.93-02.98 105 (143) 2503
BMW 3 (E36) 328 i 01.95-02.98 142 (193) 2793
BMW 3 (E36) M3 3.0 08.94-09.95 210 (286) 2990
BMW 3 (E36) M3 3.2 09.95-02.98 236 (321) 3201
Re: Kupujeme E36
no já bych doporučoval motor M50 a to konkrétně 2,5 litr... je na to stejná pojistka jak na dvoulitra a žere o něco míň.. a jede líp 

Rapid 130 --> 110r --> Favorit --> 1000MB --> E34 525iA --> Swišť GTi MK III (125,8dB
) --> Golf 1.9 GTI TDI 20 jahre
felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto

felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto
A nemáš 08/98 uvedení do provozu? A když už sme u toho,radši než 325i bych volil 323i...GeorgosAC píše:Dawlet , dovolim si doplnit , ze mam 323 ale 8/98... coz dle te tabulky nesedi.
Jinak vcelku dobrá tabulka s motorama
http://oytlik.iglu.cz/enumber.htm
Není tam jen E36,ale pro porovnání rozdílu M42-M44 nebo M50-M52 je myslím suprová
Zdravim, omlouvam se za zalozeni zbytecneho tematu.tom me presunul jsem 
Vzhledem k tomu ze mi Toyota na dlouhy cesty ani do mesta moc nevyhovuje rozhodl jsem se ze si poridim nejaky eko auto na bezny jezdeni ve meste a na jezdeni na dlouhy trasy..rikal sem si ze nechci nakou spotrebni sedou mys nebo TDi a padlo mi do oka tohle BMW..popravde nejsem znalec BMW jen se mi moc libej..konkretne me zajima model E36 v nejslabsi motorizaci v karoserii coupe a nejlepe v kuzi.co jsem koukal z nemecka se daji dovist slusny kousky i do 100tis
mohli by jste mi o tom aute respektive motoru rici vic? spolehlivost bude predpokladam skvela.spotreba bude ve meste snad do tech 8l (coz by mi vyhovovalo) jen se bojim toho vykonu.nechci zavodaka..na blbnuti mam druhy auto ale jestli tech 102 koni neni vazne hodne malo pripadne jestli se nevyplati 318ka pokud tu spotrebu nema o tolik vetsi...
diky za kazdej nazor

Vzhledem k tomu ze mi Toyota na dlouhy cesty ani do mesta moc nevyhovuje rozhodl jsem se ze si poridim nejaky eko auto na bezny jezdeni ve meste a na jezdeni na dlouhy trasy..rikal sem si ze nechci nakou spotrebni sedou mys nebo TDi a padlo mi do oka tohle BMW..popravde nejsem znalec BMW jen se mi moc libej..konkretne me zajima model E36 v nejslabsi motorizaci v karoserii coupe a nejlepe v kuzi.co jsem koukal z nemecka se daji dovist slusny kousky i do 100tis
mohli by jste mi o tom aute respektive motoru rici vic? spolehlivost bude predpokladam skvela.spotreba bude ve meste snad do tech 8l (coz by mi vyhovovalo) jen se bojim toho vykonu.nechci zavodaka..na blbnuti mam druhy auto ale jestli tech 102 koni neni vazne hodne malo pripadne jestli se nevyplati 318ka pokud tu spotrebu nema o tolik vetsi...
diky za kazdej nazor
Auto č.2 na normální ježdění, to sice chápu, ale i v tomhle druhym autě budeš třeba pospíchat, nebo předjíždět atd. prostě pokud nejsi starej děděk co má auto jenom aby jezdil na chalupu a zpátky tak i ve druhém autě se budeš chtít "svézt" třeba jen krátce, zřídka a s menšími nároky, ale přiznej si to. Tím jsem snad vysvětlil proč tě 316i zklame. Navíc ber v úvahu, že slabý motor má větší spotřebu než o něco silnější, který se tolik nepere s váhou auta a nemusíš ho tak točit, ale počítám, že o autech toho dost víš, takže netřeba dál vykládat. 318iS je 16V motor s 140PS, to je příjemný svezení o kterym ti tady může pár lidí povykládat co ho mají. Já sám bych ti doporučil 320i vanos - 2.0 150PS, šestiválec = zvuk, Nm, výdrž určitě větší jak 318iS. Ale dobrá, pokud chceš klidnou a celkem úspornou jízdu, tak ber minimálně 318i (113PS) ale pak neplakej, že to mooc nejede. Jinak co se spolehlivosti týče, tak s tímto motorem bys neměl mít problém, podobně jako se šestiválcema. Nicméně, budeš kupovat ojetý auto, sice BMW, ale ojetý. V Německu najdeš hezký kousky, můžeš narazit na 318i v M paketu se solidní výbavou, moc jich nebude, ale daj se najít. Motoru se tolik bát nemusíš, spíš počítej, že investovat budeš do podvozkových dílů, pokud nekoupíš auto po velkym servisu.
Re: --KUPUJEME E36--
já bych doporučoval 2,5 litr (M50) s Vanosem 
ten má spotřebu ještě menší než dvoulitr a výkon 192 koní je taky dobrý

ten má spotřebu ještě menší než dvoulitr a výkon 192 koní je taky dobrý
Rapid 130 --> 110r --> Favorit --> 1000MB --> E34 525iA --> Swišť GTi MK III (125,8dB
) --> Golf 1.9 GTI TDI 20 jahre
felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto

felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto
- upirveliky
- Příspěvky: 364
- Registrován: 05 lis 2006 21:02
- Bydliště: ostrava-dubina
- Kontaktovat uživatele:
no ja jsem poridil 1,8 83kw (m40) a stezovat si na nedostatek vykonu si rozhodne nemuzu,sice v nizkych otackach je auto tezkopadne,ale jak se dostanu nad 3000 ot, auto slusne tahne a na hranici 200 km/h se dostane bez problemu a to mam ted 15" plechy......ale jak bylo receno,motor musis hodne tocit a to se projevi na spotrebe,ja si bmw nekoupil abych jezdil za 8-9 litru,to proste nejde....pod 10 se nedostanu,ani s 1,8 ani s 2,0,ani s 2,5....nehonim ho porad jak nadmutou kozu,ale jezdim svižně. pokud chces slusny 6 ti valec, tak s cenou do 100 000 nepocitej, ja vybiral pekne bmw dlouho a mel jsem stesti,je to sice 4 val,ale top...
(OO=[][]=OO) E36 top
diky za nazory, ale jsem jeste zmetenejsi nez jsem byl 
srdce by chtelo sestivalec.ten zvuk je primo slastnej ale 320i vanos coupe bude zrejme draha nepletu se?
a v cem se lisi 318is od normalni 318ky? (vim ze to tady asi uz nekde bylo tak jen v kostce
) ja si myslim ze ta 318ka se 140HP by mi uplne stacila.jak je na tom spotreba? mesto/mimo?

srdce by chtelo sestivalec.ten zvuk je primo slastnej ale 320i vanos coupe bude zrejme draha nepletu se?
a v cem se lisi 318is od normalni 318ky? (vim ze to tady asi uz nekde bylo tak jen v kostce

318iS je 16V motor oproti 8V 318i. Navíc je víc točivej a točit mo musíš abys měl ten výkon. To má své + i - . Šestihrnce maj ten výkon lineární. Víš co, sáhni po 328i s pěknou výbavou a budeš mít skvělý auto
Jinak se nevyplatí "šetřit" v tom smyslu koupit co nejlevnější auto na který narazíš. A poohlédni se raději v Němeceku, tam budeš mít lepší výběr.

Jinak se nevyplatí "šetřit" v tom smyslu koupit co nejlevnější auto na který narazíš. A poohlédni se raději v Němeceku, tam budeš mít lepší výběr.
Re: --KUPUJEME E36--
a co nemohly byste udělat článek kupujeme e-39???
kdyby mněl někdo zkušenosti z 525tds tak prosím sz.zajímá mně hlavně spolehlivost 530d už je na mně dost drahý asi a jsu zhnilej na to dýl šetřit :O)
kdyby mněl někdo zkušenosti z 525tds tak prosím sz.zajímá mně hlavně spolehlivost 530d už je na mně dost drahý asi a jsu zhnilej na to dýl šetřit :O)
- upirveliky
- Příspěvky: 364
- Registrován: 05 lis 2006 21:02
- Bydliště: ostrava-dubina
- Kontaktovat uživatele: