Výfuky
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Výfuky
jsou no.. ladit takový motor.. navíc víceméně k vůli zvuku

Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
o protitlaku tu plácaj samí chytří lidi... ale aby měl motor nějakej protitlak je blbost.. pokud chceš dobře vyplachovat(a tím i dobře plnit) ideál je mít protitlak roven 0 (už sem tu i tom snad psal..) na normálním autě toho těžko dosáhneš...kvůli tvaru potrubí, tlumičů.. to že to někumu nejede není protitlakem, ale odladěním, nebo mega trubkama...
na 1.2 punto... . svod 4-2-1 primár 60cm, sekundár 30cm (nebo 4-1 90cm dlouhý), průměry primárních trubek jako průměr ventilu (u 4-1 průměr ventilu+2mm), větev 2-1 o 30% plošně větší průřez a pak nechat tento průměr i pod autem..
pokud se nemýlim 1.2 jak má výfuk na hlavě dopředu ve směru jízdy... upravit pujdou svody z fiaty coupe 2.0 16v což i lidi s úspěchem dělaj (maj sice průměrově trochu větší primární větev, sekundár pak odpovídá ).. a pod autem pokračovat 40-45mm trubkou až na konec se 2ma absorbčníma tlumičema dostatečný velikosti mělo by to fungovat, ale že z toho jen vejfukem uděláš raketu, tak to nečekej.. reálnej nárust na motoru bez úprav vidím kolem 5 koní... radši k tomu přidej vačku (na ITC s úspěchem používaj přebrusy od Albrechta) a nějakej lepší SW do řj a už budeš na zajímavějších číslech..cca 80-90PS..)
na 1.2 punto... . svod 4-2-1 primár 60cm, sekundár 30cm (nebo 4-1 90cm dlouhý), průměry primárních trubek jako průměr ventilu (u 4-1 průměr ventilu+2mm), větev 2-1 o 30% plošně větší průřez a pak nechat tento průměr i pod autem..
pokud se nemýlim 1.2 jak má výfuk na hlavě dopředu ve směru jízdy... upravit pujdou svody z fiaty coupe 2.0 16v což i lidi s úspěchem dělaj (maj sice průměrově trochu větší primární větev, sekundár pak odpovídá ).. a pod autem pokračovat 40-45mm trubkou až na konec se 2ma absorbčníma tlumičema dostatečný velikosti mělo by to fungovat, ale že z toho jen vejfukem uděláš raketu, tak to nečekej.. reálnej nárust na motoru bez úprav vidím kolem 5 koní... radši k tomu přidej vačku (na ITC s úspěchem používaj přebrusy od Albrechta) a nějakej lepší SW do řj a už budeš na zajímavějších číslech..cca 80-90PS..)
- Sova
- Příspěvky: 3475
- Registrován: 07 lis 2006 04:03
- Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen
Re: Výfuky
na dvoulitry se bud prodávaj decat trubky nebo tzv. sportcaty.
co je lepší?
co je lepší?
Cléon & Fonte
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Výfuky
co kdyby se tady slovo "protitlak" proste navzdy zakazalo ?Lukin_GSi píše:aby to mělo vůbec nějaký protitlak..
Pro vas Protitlakare doporucuju vlezt na Facebook, najit si tam cloveka jmenem Jiří Doupovec(na profilovce svaruje) a podivat se na jeho galerie jak maji vypadat vyfuky
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
To je ti známo špatně.Sova píše:pokud je mi známo, tak protitlak je o zachování točivého momentu
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Výfuky
Neni. Pokracuj ale v reseniLiberaleMiguel píše:Resil jsem to s nim uz hodnekrat a idealni vyfuk je roura, nic vic nic min
IQ stylingem nenahradis.
Re: Výfuky
Nechce se mi pročítat milion stran zpět, jestli to tu padlo, nebo ne, ale dá se nějak obecně říct, jak by měl vypadat výfuk na atmosféře pro co nejvyšší výkon? Nebo aspoň třeba obecně u šestiválce do V (60°)
Nebo nějak více či méně obecně, na čem záleží při navrhování takovýho vejfuku?
U turba předpokládám, že čím kratší, rovnější a širší roura, tím líp, nebo ne?
U turba předpokládám, že čím kratší, rovnější a širší roura, tím líp, nebo ne?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Re: Výfuky
co jsem se dočetl, tak protitlak ve výfuku je užitečný při střihu ventilů,kde by se bez potřebného protiltlaku ,dostávala část nasávané čerstvé směsi do výfuku,tím by se zároveň i míň naplnil válec = menší výkon
existují sportovní výfuky,bez tlumičů a honě krátký,který jsou účinný stejně jen v určitým rozsahu otáček, ale bez změny časování ventilů motoru,složení směsi,... nepřinesou užitek,ale spíš mu uškodí¨
základ je si říct, v jakých otáčkách motor bude nejčastějc pracovat,podle toho volit ,pro nižší otáčky 4-2-1 nebo pro vyšší 4-1, postavit výfuk a zkoušet a zkoušet,...
to co popisuje honza16v, (4-2-1) + cca rozměry,poměry délky větví ,je takový zlatý střed,kterým jsem se tenkrát řídil ,při výrobě výfuku i já (sice na 6-ti válec 24V, 6-2-1, kde jsem se neřídil průměrem ventilu,ale průměrem(plochou) kanálu). Jelo to o něco líp,změřený to nebylo ,ale byl tam lepší zátah od 4000ot. ,...
existují sportovní výfuky,bez tlumičů a honě krátký,který jsou účinný stejně jen v určitým rozsahu otáček, ale bez změny časování ventilů motoru,složení směsi,... nepřinesou užitek,ale spíš mu uškodí¨
základ je si říct, v jakých otáčkách motor bude nejčastějc pracovat,podle toho volit ,pro nižší otáčky 4-2-1 nebo pro vyšší 4-1, postavit výfuk a zkoušet a zkoušet,...
to co popisuje honza16v, (4-2-1) + cca rozměry,poměry délky větví ,je takový zlatý střed,kterým jsem se tenkrát řídil ,při výrobě výfuku i já (sice na 6-ti válec 24V, 6-2-1, kde jsem se neřídil průměrem ventilu,ale průměrem(plochou) kanálu). Jelo to o něco líp,změřený to nebylo ,ale byl tam lepší zátah od 4000ot. ,...
Opel Astra F C20XE
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Výfuky
Mam to od cloveka co se tim zivi, dela to uz roky na zavodni auta atd, tak verim, ze o tom vi vic nez drtiva vetsina ostatnichTaboo píše:Neni. Pokracuj ale v reseniLiberaleMiguel píše:Resil jsem to s nim uz hodnekrat a idealni vyfuk je roura, nic vic nic min.
-
luke.bean
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 11 bře 2006 16:38
- Bydliště: Praha venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
..aha , tak mi ukaž ten závoďák kterej má jen rouru bez tlumiče/ů
jak říká kamarád " mnoho povyku pro nic "
jinak jak jsi psal že výfuk vypadá krásně, tak to přece neznamená že bude i funkční
s kamarádem občas něco děláme z nerezu , sváry tigem a taky to máme krásný , ale o funkci nemáme ani šajna

jak říká kamarád " mnoho povyku pro nic "
jinak jak jsi psal že výfuk vypadá krásně, tak to přece neznamená že bude i funkční
s kamarádem občas něco děláme z nerezu , sváry tigem a taky to máme krásný , ale o funkci nemáme ani šajna
QUATTRO 309 kW
Re: Výfuky
luke: Zase on má atmosféru a ty vaříš většinu na turbomotory.. Věřím že i u turbomotoru je nějaké proudění důležité, ale asi ne tolik jako u atmosféry..Právě ta pověra co tu migel řekl se traduje u přeplňování..
" www.autowerks.cz "
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Výfuky
luke: Uz jsem to tu psal, staci cist vic nez jen posledni 2-3 prispevky
viz. ctvrty prispevek na tedle strance 
Re: Výfuky
Jen pro pořádek, vy co pořád řikáte nesmyslný slovo "protitlak", tím myslíte jako prostě pomalejší odvod vejfukovejch plynů asi co? Nebo tam máte nějaký kompresory, co vám tlačej do vejfuku, nebo jak si ten "protitlak" mam jako predstavit?
Jinak na svojí otázku jsem si nějakou obecnou odpověď už zjistil, ale kdyby měl někdo nějaký užitečný postřehy, tak sem s nima
Jinak na svojí otázku jsem si nějakou obecnou odpověď už zjistil, ale kdyby měl někdo nějaký užitečný postřehy, tak sem s nima
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Re: Výfuky
Nevim: Máš pravdu, protitlak je dost nepřesné. Jde spíše o ztráty v potrubí, které jsou značné jak v úzkém potrubí tak i v příliš širokém.. V malém potrubí je problém vzduch procpat, v širokém zase vzduch velmi rychle ztrácí rychlost proudění
Tyhle zákonitosti znám s hydrodynamiky a jednoduchých výpočtu ztrát v potrubí, věřím že je to podobné i v aerodynamice. 
výpočet ztrát a rychlosti proudění ve výfuku je strašně jednoduchý, je potřeba vstupní rychlost a objem výfukových plynů, koeficienty tvarovek a koeficient tření materiálu..Každopádně problém je v tom zjistit jakou rychlost potřebujeme odtáhnout spaliny z motoru (to už má znalost zdaleka nestačí) Navíc každý typ motoru, nebo dokonce stejný motor s různými komponenty vyžaduje jiné parametry.
výpočet ztrát a rychlosti proudění ve výfuku je strašně jednoduchý, je potřeba vstupní rychlost a objem výfukových plynů, koeficienty tvarovek a koeficient tření materiálu..Každopádně problém je v tom zjistit jakou rychlost potřebujeme odtáhnout spaliny z motoru (to už má znalost zdaleka nestačí) Navíc každý typ motoru, nebo dokonce stejný motor s různými komponenty vyžaduje jiné parametry.
" www.autowerks.cz "
- wesly.TDI
- Příspěvky: 6763
- Registrován: 26 kvě 2006 09:26
- Bydliště: Karviná, město, které chcíplo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
no nevim, kdo počítá ty protitlaky u vrchařských Norma nebo u F1 ale asi to da dost prace

- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Výfuky
NeviM: obecne ti to urcite nikdo jen tak nerekne. Chce to vedet parametry toho motoru konkretneji.
Jinak ani u turba neplati, ze cim vetsi tim lepsi, ale to uz tu psal Tholis nademnou, i kdyz je pravda, ze turbo motory na ty vyfuky nejsou tak citlive, ale zase kdyz chce clovek nahonit kazdeho kone, tak je aji todle treba udelat precizne
Jinak ani u turba neplati, ze cim vetsi tim lepsi, ale to uz tu psal Tholis nademnou, i kdyz je pravda, ze turbo motory na ty vyfuky nejsou tak citlive, ale zase kdyz chce clovek nahonit kazdeho kone, tak je aji todle treba udelat precizne
Re: Výfuky
takže chceš se zabývat řešením výfuku, ale jsi líný přečíst pár stran o dané problematice a z některých hodnotných příspěvků si něco sám vytáhnout?NeviM píše:Nechce se mi pročítat milion stran zpět, jestli to tu padlo, nebo ne, ale dá se nějak obecně říct, jak by měl vypadat výfuk na atmosféře pro co nejvyšší výkon?
a proto se raději další tři strany bude řešit planýma plkama a úvahama to, co už někdo smysluplně popsal o pár stran zpět
o "nesmyslném slově" backpressure tu taky bylo napsáno mnoho ... tomuhle fakt nerozumím, jak by každý chtěl všechny informace na stříbrném podnose
Re: Výfuky
aha, já celou tu dobu myslel,že protitlak je jen rázová vlna,která se v určitém místě odrazí a v určitých otáčkách se konec té vlny sejde s pootevřeným výfukovým ventilem(při střihu) a tím by se ta nasávaná směs ,neměla dostat dál do výfuku,... něco jako rezonanční přeplňování u sacích svodů,ale naopak, tak teď jsem z toho uplně mimo 
Opel Astra F C20XE
Re: Výfuky
Hmmm... Proc se domnivas, ze tam ten strih ventilu vubec je? Pokud se cast nasavane cerstve smesi dostane do vyfuku - a dojde tim k vyplachu spalin z prostoru spalovaci komory a jejich nahrazeni cerstvou smesi, naplni se tim valec min, nez kdyby ty spaliny zustaly ve spalovaci komore?miras3000 píše:co jsem se dočetl, tak protitlak ve výfuku je užitečný při střihu ventilů,kde by se bez potřebného protiltlaku ,dostávala část nasávané čerstvé směsi do výfuku,tím by se zároveň i míň naplnil válec = menší výkon
To vse je sice moc hezke, ale necemu jen slepe verit anebo vedet na zaklade nezvratnych namerenych hodnot je trochu rozdil. Ja osobne davam prednost tomu druhemu, diky cemuz te a tveho cloveka mohu ujistit, ze existuji tlumice, ktere nejen ze maji stejny protitlak jako samotna roura, ale take tlumice, ktere ten protitlak samotne roury diky sve konstrukci dokazi dokonce i snizit. Tve tvrzeni se jednoduse nezaklada na pravde - at uz to mas od koho chces.LiberaleMiguel píše:Mam to od cloveka co se tim zivi, dela to uz roky na zavodni auta atd, tak verim, ze o tom vi vic nez drtiva vetsina ostatnich
IQ stylingem nenahradis.
Re: Výfuky
Taboo mohl by jsi teda říct jaký je podle tebe ideální výfuk na turbomotor?
Dejmetomu 240sx s13 s sr20det.
Díky Bohuš
Dejmetomu 240sx s13 s sr20det.
Díky Bohuš
Re: Výfuky
Miguel, s prominutim, ty jsi opravdu sama perlaLiberaleMiguel píše:i kdyz je pravda, ze turbo motory na ty vyfuky nejsou tak citlive
IQ stylingem nenahradis.
Re: Výfuky
Jiste. Idealni vyfuk se neda z technickych duvodu jednoduse postavit. Naprosto stejne, jako treba v pripade vackovych hrideli, co bude idealni v urcitem rezimu motoru nebude idealni v rezimech jinych. K tomu, aby byl vyfuk v kazdem rezimu motoru a celem RPM pasmu idealni, by musel disponovat variabilni zmenou prumeru a delky vetvi svodu a pote take nezavislou zmenou prumeru potrubi po cele jeho delce. Z techto duvodu se pouziva nejpriznivejsi kompromis k danemu ucelu, ktery i v pripade toho sameho motoru muze byt samozrejme naprosto rozdilny.Bohuš píše:Taboo mohl by jsi teda říct jaký je podle tebe ideální výfuk na turbomotor?
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
..nehovoriac o tom, ze vo vacsine pripadov nieje dostatok miesta pod kapotou na "montaz" idealnych zvodov...
(ci sania.)
(ci sania.)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Výfuky
Vis co, kdybys byl takovy expert jakeho tady ze sebe delas, tak tady neomilas po 156. tu stejnou frazi o pouzitelnem spe.ktru otacek atd, ale zeptas se Bohuse jaky vykon z toho chce dostat, v jakem spe.ktru otacek to chce pouzivat, jake tam ma turbo a ja nevim co k tomu je jeste treba a normalne bys mu poradilTaboo píše:Miguel, s prominutim, ty jsi opravdu sama perlaLiberaleMiguel píše:i kdyz je pravda, ze turbo motory na ty vyfuky nejsou tak citlive. Ono neni zadnym tajemstvim, ale naopak velice dobre znamym faktem, ze turbo motory reaguji na zmeny tovarnich restriktivnich vyfukovych systemu v podobe procent vykonovych zisku mnohem vyrazneji, nez je tomu v pripade N/A motoru. Az jednou nejaky ten turbo vuz budes vlastnit, tak si to budes mit moznost i sam overit.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Tohle by ti Doupovec nikdy neřekl. Znam ho celkem dobře. Výroba ok,ale jak sám řekl,nemám brzdu a zařízení na to abych vyrobil výfuk danému použití i učelu. Při výrobě vychází jen ze zkušeností co udělal a fungovalo nebo ne. Pokud je to něco nového,na rovinu řekne,ženeví co to udělá. Tak se tady neoháněj někým kdo by ti za tohle tvoje tvrzení nafackoval.LiberaleMiguel píše:Resil jsem to s nim uz hodnekrat a idealni vyfuk je roura, nic vic nic min
Mam to od cloveka co se tim zivi, dela to uz roky na zavodni auta atd, tak verim, ze o tom vi vic nez drtiva vetsina ostatnich
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 11 úno 2013 18:53, celkem upraveno 1 x.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Výfuky
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Ty jsi dementní nebo negramotný? Neexistuje rada tahle roura bude měřit 150 a tahle 110 chápeš??? Jsou to jen domněnky a dohady do té doby pokud to nezačneš ladit na brzdě a teorii podložíš čísly. Existují jen obecná pravidla a doporučení odkud se odrazit. Proč myslíš že třeba svody respektive celý výfuk od TRD třeba na 4age 2500usd a je určený jen k jednomu typu vaček? Prptože si nekdo dal práci aby to x hodin měřil a ladil.LiberaleMiguel píše:Vis co, kdybys byl takovy expert jakeho tady ze sebe delas, tak tady neomilas po 156. tu stejnou frazi o pouzitelnem spe.ktru otacek atd, ale zeptas se Bohuse jaky vykon z toho chce dostat, v jakem spe.ktru otacek to chce pouzivat, jake tam ma turbo a ja nevim co k tomu je jeste treba a normalne bys mu poradilTaboo píše:Miguel, s prominutim, ty jsi opravdu sama perlaLiberaleMiguel píše:i kdyz je pravda, ze turbo motory na ty vyfuky nejsou tak citlive. Ono neni zadnym tajemstvim, ale naopak velice dobre znamym faktem, ze turbo motory reaguji na zmeny tovarnich restriktivnich vyfukovych systemu v podobe procent vykonovych zisku mnohem vyrazneji, nez je tomu v pripade N/A motoru. Az jednou nejaky ten turbo vuz budes vlastnit, tak si to budes mit moznost i sam overit.
A ne, ze tu napises par otrepanych mouder a pak po sobe vsechny prispevky zase smazes
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
+1 přimlouvám se.Dacan píše:dejte mu už někdo ten ban, ne zato že uráží taboo ale zato jaké sračky mele
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
