LJay: Honda CRX 2G ED9 - R.I.P.
Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Dneska sem dal dohromady část chladícího okruhu (pumpu, termostat, atd). U pumpy sem ještě před montáží zabrousil nálitky z výroby, aby na nich zbytečně nevznikaly pulzy.
Zítra mně čeká kontrola vzdáleností mezi ventily a písty. Což bude docela drbačka, protože kvuli tomu budu muset dvakrát složit a rozložit hlavu. D DOHC má totiž štefy hlavy přímo pod vačkama, takže není možný nastrojit hlavu a pak jí jen přišroubovat k bloku, tak jak je tu u SOHC.
Zítra mně čeká kontrola vzdáleností mezi ventily a písty. Což bude docela drbačka, protože kvuli tomu budu muset dvakrát složit a rozložit hlavu. D DOHC má totiž štefy hlavy přímo pod vačkama, takže není možný nastrojit hlavu a pak jí jen přišroubovat k bloku, tak jak je tu u SOHC.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Včera sem změřil vzdálenosti mezi písty, ventily, svíčkou a vrchem spalovacího prostoru. Původně sem se trochu bál výsledku, kvuli tomu že používám písty s vyšší kompresí, ale teď mně docela překvapilo kolik tam je jestě místa.
Když půjde všechno dobře tak by mohl být motor do konce měsíce hotový a do konce srpna by mohl být v autě.
Když půjde všechno dobře tak by mohl být motor do konce měsíce hotový a do konce srpna by mohl být v autě.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Tak hlava už je přidělaná na pevno a vačky už jsou taky na místě. Při utahování hlavy na 80lb-ft jak uváděl ARP sem měl trochu sevřenou pr... protože sem se bál, aby to vydržely závity v bloku, ale všechno naštestí dopadlo cajk.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Rozvoďák a napínací kladka už jsou objednaný a taky sem zas naházel pár věcí na motor.
- Přílohy
-
- motor 24.jpg (102.68 KiB) Zobrazeno 2753 x
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
ernst: jj taky se těším 
Dneska sem nahodil rozvody, jen si nejsem stoprocentně jistý jestli použití nižšího těsnění a nepatrné snížení bloku a hlavy při rovnání nemůže mít vliv na časovnání ventilů. Rozvoďák mi v TDC totiž přijde trochu volnější, když na něj zatlačím mezi vačkovými koly, tak ho propáčknu tak o cca. 10-15mm. V manuálu sem nikde nenašel jestli je to v pořádku nebo ne, tak si nejsem jistý. Ještě to budu muset pozjistit.
Taky teď řeším kam do olejový vany navařit přírubu pro snímač teploty oleje (jeden ze dvou bodů vyznačených na obrázku). Nechce se mi totiž dávat pod olejový filtr adaptér jen kvuli čidlu teploty. Mazání turba budu totiž brát v místě kde je závit pro tlakový snímač.

Dneska sem nahodil rozvody, jen si nejsem stoprocentně jistý jestli použití nižšího těsnění a nepatrné snížení bloku a hlavy při rovnání nemůže mít vliv na časovnání ventilů. Rozvoďák mi v TDC totiž přijde trochu volnější, když na něj zatlačím mezi vačkovými koly, tak ho propáčknu tak o cca. 10-15mm. V manuálu sem nikde nenašel jestli je to v pořádku nebo ne, tak si nejsem jistý. Ještě to budu muset pozjistit.
Taky teď řeším kam do olejový vany navařit přírubu pro snímač teploty oleje (jeden ze dvou bodů vyznačených na obrázku). Nechce se mi totiž dávat pod olejový filtr adaptér jen kvuli čidlu teploty. Mazání turba budu totiž brát v místě kde je závit pro tlakový snímač.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
no rozvodovej řemen by neměl být tak volnej, od toho by měla být napínací kladka, věšinou bývá že bys neměl řemen na jeho nejdelší dráze otočit prsty o více než 90°, a našpononovanej řemen trošku "hraje", když na něj brnkneš, ale nesmíš to přehnat.. snad pomůže obrázek 

- Přílohy
-
- rozvody.png (31.87 KiB) Zobrazeno 2656 x
Soob 900NG B204l 136kw (zatím)
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Preto sa pre takéto prípady používaju kolesá vačiek, kde sa po našponovaní remena da presne doladiť správne (požadované) natočenie vačky
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay - CRX ED9 turbo
ja to budem riesit tak, ze miesto cidla dam pretokovu skrutku, a tam si spravim hlinikovy "medzikus" ..kam namontujem vsetky cidla, co su na olejLJay píše:Taky teď řeším kam do olejový vany navařit přírubu pro snímač teploty oleje (jeden ze dvou bodů vyznačených na obrázku). Nechce se mi totiž dávat pod olejový filtr adaptér jen kvuli čidlu teploty. Mazání turba budu totiž brát v místě kde je závit pro tlakový snímač.
ano vliv to ma, aj ked nepatrny, ....jen si nejsem stoprocentně jistý jestli použití nižšího těsnění a nepatrné snížení bloku a hlavy při rovnání nemůže mít vliv na časovnání ventilů.
ono uz z vyroby je to casovanie tak o 2st inde, nez by malo byt..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Díky všem za rady, už sem dal ty rozvody dohromady. Problém byl v tom, že sem je nastavoval podle manuálu co sem našel na ZC resources a tam uváděli, že pro napnutí máš otočit s motorem o čtvrt otáčky, ale v hondím manuálu je otočení jen o 3 zuby, což je taky správně. Teď je to už napnutý tak jak má.
JRD McLAREN: adaptér pro čidla tlaku a mazání turba bych chtěl řešit podobně, ale nevím jestli teplotní čidlo umístěný jakoby na slepý větvi kudy nebude prodit olej nebude podměřovat. Co sem koukal, tak třeba moroso na svoje vany dělá port na snímač teploty oleje http://www.moroso.com/catalog/categoryd ... code=10911" onclick="window.open(this.href);return false;
Ty rozvodový kola zatím nechám origo a pokud by byl problém s časováním, tak objednám stavitelný, ale teď se mi za ně nechce dávat další 3t.
JRD McLAREN: adaptér pro čidla tlaku a mazání turba bych chtěl řešit podobně, ale nevím jestli teplotní čidlo umístěný jakoby na slepý větvi kudy nebude prodit olej nebude podměřovat. Co sem koukal, tak třeba moroso na svoje vany dělá port na snímač teploty oleje http://www.moroso.com/catalog/categoryd ... code=10911" onclick="window.open(this.href);return false;
Ty rozvodový kola zatím nechám origo a pokud by byl problém s časováním, tak objednám stavitelný, ale teď se mi za ně nechce dávat další 3t.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Čidlo pro měření teploty oleje sem nakonec umístil do vany. Port sem navařil ze zadní strany a trochu pod úhlem, abych s ním o něco náhodou nezavadil a navíc se tak sonda dostane o trochu blíž ke dnu.
- Přílohy
-
- vana 02.jpg (113.04 KiB) Zobrazeno 2501 x
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Aktuální stav motoru je takový, že sem dneska nahodil vanu, sání a pár dalších drobností. O vikendu ještě seřídím ventilový vůle a motor budu moc zavřít, pak už jen naházet čidla a nějakou tu drobotinu okolo a po dovolený ho můžu šoupnout do auta.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Nové turbo už je doma. Je to GT28R (GT2560R). Původně bylo na koncernový 1,8 20v turbo. Po mechanický stránce vypadá naprosto v pořádku, nulové vůle ve všech osách, žádně praskliny kolem WG, ... Až mu natočím kompresor tak jak potřebuju, tak ho asi ještě pošlu do firmy special turbo na přezkoušení, abych měl jistotu, že je v cajku.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
si nemůžu pomoct ale příjde mi to, že to je jeden ze třech projektu zde na fóru který má hlavu a patu
Řidič
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay - CRX ED9 turbo
bud kludny.. aj take omyly sa stavaju..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Kompresor už mám otočený do správný pozice. Ještě musím nějak dořešit uchycení aktuátoru wastegatu, ale to by neměl být problém. Narychlo sem zkusil nahodit turbo na motor a všechno naštěstí sedí i přes to, že svody byly dělaný na jiný turbo. Jen na downpipe je jeden otvor asi o 3mm mimo, takže ho budu muset trochu probrousit.
Docela mně překvapilo, jak výrazný rozdíl je v lehkosti otáčení turbíny u kuličkovýho turba oproti kluznýmu. Tady stačí na turbínu jen lehce fouknout a už se točí
Docela mně překvapilo, jak výrazný rozdíl je v lehkosti otáčení turbíny u kuličkovýho turba oproti kluznýmu. Tady stačí na turbínu jen lehce fouknout a už se točí

www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Včera nebylo moc času, tak sem stihnul nahodit jen ventilový víko a začal sem vymejšlet jak nejlíp uchytit aktuátor k housingu kompresoru, protože po přetočení sou jeho montážní body uplně mimo.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
fakt super projekt a fandim ti. už se nemůžu dočkat až bude hotovo 

- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Krasna prace... Uz at to jezdi...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay - CRX ED9 turbo
som si az teraz fsimol toho cerveneho silikonu pod tymu patkami na vacke na simeringy...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Díky všem za pochvalu. Snad se ta práce vyplatí a motor poběží jak má.
JRD McLAREN: silikon je jen na krajích těch patek a je ho nanesení do těch míst je uvedený v servisním manuálu od hondy k tomu motoru, takže tady snad problém nebude.
JRD McLAREN: silikon je jen na krajích těch patek a je ho nanesení do těch míst je uvedený v servisním manuálu od hondy k tomu motoru, takže tady snad problém nebude.
www.jfperformance.cz
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay - CRX ED9 turbo
aha.. uz som ticho
poznam vela ludi co po aplikacii silikonu na dosadacie plochy toho loziska mali velke problemy...
snad sa ti po dari zlozit na prvy krat .. a nie jnak mne....

poznam vela ludi co po aplikacii silikonu na dosadacie plochy toho loziska mali velke problemy...
snad sa ti po dari zlozit na prvy krat .. a nie jnak mne....
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: LJay - CRX ED9 turbo
JRD McLAREN: dík že mi to takhle hlídáš, alespoň se mi zvýší šance, že něco při tom skládání nezvojtím. Co vůbec bude dál s tvým motorem?
www.jfperformance.cz
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay - CRX ED9 turbo
no..
zatial to jazdi..a kedze to potrebujem mat pojazdne.. tak stym jazdim..
potom to musim rozhadzat, vymenit kruzky a zlozit s5..
zere to asi tak 1deci oleja na nadrz..
zatial to jazdi..a kedze to potrebujem mat pojazdne.. tak stym jazdim..
potom to musim rozhadzat, vymenit kruzky a zlozit s5..
zere to asi tak 1deci oleja na nadrz..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: LJay - CRX ED9 turbo
JRD McLAREN: je na houby, že ti to bere skrz kruhy. Kdyby to bylo jen gufero na ventilu, tak by to bylo ještě zlatý. Co se vůbec stalo, že ti to bere olej skrz kroužky?
Nejhorší je, že se s tím člověk s... a pak se mu to takhle odvděčí.
Nejhorší je, že se s tím člověk s... a pak se mu to takhle odvděčí.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Tak turbo už má opět funkční wastegate. Ramínko aktuátoru sem udělal nastavitelný, takže jde štelovat jeho předpětí a tím i částečně tlak při kterým se začne WG otevírat.
Nakonec sem upravil i přírubu na downpipe, protože klapka WG měla díky té přírubě strašně krátký chod a málo se otevírala. Mohl by tak nastat problém s regulací otáček turba. Sice ta úprava nevypadá nijak zázračně, ale chod klapky se prodloužil skoro jednou tolik a to je hlavní. Když by i to bylo málo, tak bude nejspíš potřeba externí WG, ale to budu řešit až pokud to nastane.
Nakonec sem upravil i přírubu na downpipe, protože klapka WG měla díky té přírubě strašně krátký chod a málo se otevírala. Mohl by tak nastat problém s regulací otáček turba. Sice ta úprava nevypadá nijak zázračně, ale chod klapky se prodloužil skoro jednou tolik a to je hlavní. Když by i to bylo málo, tak bude nejspíš potřeba externí WG, ale to budu řešit až pokud to nastane.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
hoj to snad nemyslis vazne s tím vyfukem !!! ??? WG ??? svod z vyfuku z WG by mel mít samostatnou vetev a co mozna nejdelsi než se napoji na hlavní rouru od vyfuku... resil jsem to kdysi s chlapikem co dela vyfuky a dost do toho vidi pocita kazdy vykuk zvlast na dany auto proudení plynu atd atd..
DRS Daihatsu Racing Service
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Re: LJay - CRX ED9 turbo
FilipGTti: Nebyl ten chlapík náhodou Jirka Doupovec? Tyhle svody jsou od něj. Původně byla ta příruba na downpipe úplně plochá, tak sem jí přidal, alespoň to vykrojení pro klapku WG, aby se mohl wastegate víc otevírat. Mně se tohle řešení taky moc nezamlouvá, asi k němu tenkrát přistoupil kvuli tomu, že sem chtěl ty svody co nejlevnější. Zkusím se s ním domluvit jestli by to nešlo trochu předělat.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
no tak to potom jo aspon ze jsi vseho vedom ... cena rozhoduje
jinak jj byl to jirka d.
jinak jj byl to jirka d.
DRS Daihatsu Racing Service
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm
Re: LJay - CRX ED9 turbo
zrovna taboo psal kdyz jeste prispival ze u vyfuku neni moc co pocitat pokud to nenamodelujes ve fluent software vis prod dokud to nezkusis...
jinak muj vlastni pokus dopadl snad o neco lepe...
jinak muj vlastni pokus dopadl snad o neco lepe...
- Přílohy
-
- IMAG0451.jpg (151.85 KiB) Zobrazeno 1443 x