LJay: Honda CRX 2G ED9 - R.I.P.

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Odpovědět
LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska sem dal dohromady část chladícího okruhu (pumpu, termostat, atd). U pumpy sem ještě před montáží zabrousil nálitky z výroby, aby na nich zbytečně nevznikaly pulzy.
Zítra mně čeká kontrola vzdáleností mezi ventily a písty. Což bude docela drbačka, protože kvuli tomu budu muset dvakrát složit a rozložit hlavu. D DOHC má totiž štefy hlavy přímo pod vačkama, takže není možný nastrojit hlavu a pak jí jen přišroubovat k bloku, tak jak je tu u SOHC.
vodni pumpa 01.jpg
vodni pumpa 01.jpg (128.59 KiB) Zobrazeno 3053 x
motor 22.jpg
motor 22.jpg (140.7 KiB) Zobrazeno 3053 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Včera sem změřil vzdálenosti mezi písty, ventily, svíčkou a vrchem spalovacího prostoru. Původně sem se trochu bál výsledku, kvuli tomu že používám písty s vyšší kompresí, ale teď mně docela překvapilo kolik tam je jestě místa.

Když půjde všechno dobře tak by mohl být motor do konce měsíce hotový a do konce srpna by mohl být v autě.
motor 23.jpg
motor 23.jpg (99.4 KiB) Zobrazeno 2936 x
písty 10.jpg
písty 10.jpg (74.23 KiB) Zobrazeno 2936 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Tak hlava už je přidělaná na pevno a vačky už jsou taky na místě. Při utahování hlavy na 80lb-ft jak uváděl ARP sem měl trochu sevřenou pr... protože sem se bál, aby to vydržely závity v bloku, ale všechno naštestí dopadlo cajk.
hlava 11.jpg
hlava 11.jpg (118.99 KiB) Zobrazeno 2860 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Rozvoďák a napínací kladka už jsou objednaný a taky sem zas naházel pár věcí na motor.
Přílohy
motor 24.jpg
motor 24.jpg (102.68 KiB) Zobrazeno 2753 x
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 376
Registrován: 26 čer 2012 11:30

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od ernst »

už aby to chrochtalo :D
Soob 900NG B204l 136kw (zatím)

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

ernst: jj taky se těším :)

Dneska sem nahodil rozvody, jen si nejsem stoprocentně jistý jestli použití nižšího těsnění a nepatrné snížení bloku a hlavy při rovnání nemůže mít vliv na časovnání ventilů. Rozvoďák mi v TDC totiž přijde trochu volnější, když na něj zatlačím mezi vačkovými koly, tak ho propáčknu tak o cca. 10-15mm. V manuálu sem nikde nenašel jestli je to v pořádku nebo ne, tak si nejsem jistý. Ještě to budu muset pozjistit.

Taky teď řeším kam do olejový vany navařit přírubu pro snímač teploty oleje (jeden ze dvou bodů vyznačených na obrázku). Nechce se mi totiž dávat pod olejový filtr adaptér jen kvuli čidlu teploty. Mazání turba budu totiž brát v místě kde je závit pro tlakový snímač.
vacky 01.jpg
vacky 01.jpg (99.99 KiB) Zobrazeno 2664 x
vana 01.jpg
vana 01.jpg (133.5 KiB) Zobrazeno 2664 x
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 376
Registrován: 26 čer 2012 11:30

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od ernst »

no rozvodovej řemen by neměl být tak volnej, od toho by měla být napínací kladka, věšinou bývá že bys neměl řemen na jeho nejdelší dráze otočit prsty o více než 90°, a našpononovanej řemen trošku "hraje", když na něj brnkneš, ale nesmíš to přehnat.. snad pomůže obrázek :-)
Přílohy
rozvody.png
rozvody.png (31.87 KiB) Zobrazeno 2656 x
Soob 900NG B204l 136kw (zatím)

Uživatelský avatar
pufko
Příspěvky: 719
Registrován: 24 pro 2009 23:17

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od pufko »

Preto sa pre takéto prípady používaju kolesá vačiek, kde sa po našponovaní remena da presne doladiť správne (požadované) natočenie vačky

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

LJay píše:Taky teď řeším kam do olejový vany navařit přírubu pro snímač teploty oleje (jeden ze dvou bodů vyznačených na obrázku). Nechce se mi totiž dávat pod olejový filtr adaptér jen kvuli čidlu teploty. Mazání turba budu totiž brát v místě kde je závit pro tlakový snímač.
ja to budem riesit tak, ze miesto cidla dam pretokovu skrutku, a tam si spravim hlinikovy "medzikus" ..kam namontujem vsetky cidla, co su na olej
jen si nejsem stoprocentně jistý jestli použití nižšího těsnění a nepatrné snížení bloku a hlavy při rovnání nemůže mít vliv na časovnání ventilů.
ano vliv to ma, aj ked nepatrny, ....
ono uz z vyroby je to casovanie tak o 2st inde, nez by malo byt..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Díky všem za rady, už sem dal ty rozvody dohromady. Problém byl v tom, že sem je nastavoval podle manuálu co sem našel na ZC resources a tam uváděli, že pro napnutí máš otočit s motorem o čtvrt otáčky, ale v hondím manuálu je otočení jen o 3 zuby, což je taky správně. Teď je to už napnutý tak jak má.

JRD McLAREN: adaptér pro čidla tlaku a mazání turba bych chtěl řešit podobně, ale nevím jestli teplotní čidlo umístěný jakoby na slepý větvi kudy nebude prodit olej nebude podměřovat. Co sem koukal, tak třeba moroso na svoje vany dělá port na snímač teploty oleje http://www.moroso.com/catalog/categoryd ... code=10911" onclick="window.open(this.href);return false;
Ty rozvodový kola zatím nechám origo a pokud by byl problém s časováním, tak objednám stavitelný, ale teď se mi za ně nechce dávat další 3t.
vacky 02.jpg
vacky 02.jpg (175.77 KiB) Zobrazeno 2572 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Čidlo pro měření teploty oleje sem nakonec umístil do vany. Port sem navařil ze zadní strany a trochu pod úhlem, abych s ním o něco náhodou nezavadil a navíc se tak sonda dostane o trochu blíž ke dnu.
Přílohy
vana 02.jpg
vana 02.jpg (113.04 KiB) Zobrazeno 2501 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Aktuální stav motoru je takový, že sem dneska nahodil vanu, sání a pár dalších drobností. O vikendu ještě seřídím ventilový vůle a motor budu moc zavřít, pak už jen naházet čidla a nějakou tu drobotinu okolo a po dovolený ho můžu šoupnout do auta.
motor 26.jpg
motor 26.jpg (85.8 KiB) Zobrazeno 2410 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Nové turbo už je doma. Je to GT28R (GT2560R). Původně bylo na koncernový 1,8 20v turbo. Po mechanický stránce vypadá naprosto v pořádku, nulové vůle ve všech osách, žádně praskliny kolem WG, ... Až mu natočím kompresor tak jak potřebuju, tak ho asi ještě pošlu do firmy special turbo na přezkoušení, abych měl jistotu, že je v cajku.
turbo 12.jpg
turbo 12.jpg (111.6 KiB) Zobrazeno 2285 x
turbo 13.jpg
turbo 13.jpg (111.13 KiB) Zobrazeno 2285 x
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
DcSpeedi
Příspěvky: 461
Registrován: 14 čer 2007 17:20
Bydliště: Opava city

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od DcSpeedi »

si nemůžu pomoct ale příjde mi to, že to je jeden ze třech projektu zde na fóru který má hlavu a patu
Řidič

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

bud kludny.. aj take omyly sa stavaju..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Kompresor už mám otočený do správný pozice. Ještě musím nějak dořešit uchycení aktuátoru wastegatu, ale to by neměl být problém. Narychlo sem zkusil nahodit turbo na motor a všechno naštěstí sedí i přes to, že svody byly dělaný na jiný turbo. Jen na downpipe je jeden otvor asi o 3mm mimo, takže ho budu muset trochu probrousit.

Docela mně překvapilo, jak výrazný rozdíl je v lehkosti otáčení turbíny u kuličkovýho turba oproti kluznýmu. Tady stačí na turbínu jen lehce fouknout a už se točí :)
turbo 14.jpg
turbo 14.jpg (94.27 KiB) Zobrazeno 2199 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Včera nebylo moc času, tak sem stihnul nahodit jen ventilový víko a začal sem vymejšlet jak nejlíp uchytit aktuátor k housingu kompresoru, protože po přetočení sou jeho montážní body uplně mimo.
motor 27.jpg
motor 27.jpg (119.29 KiB) Zobrazeno 2139 x
www.jfperformance.cz

grygi
Příspěvky: 67
Registrován: 26 zář 2006 19:12
Bydliště: Libušín
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od grygi »

fakt super projekt a fandim ti. už se nemůžu dočkat až bude hotovo 8)

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Zemi »

Krasna prace... Uz at to jezdi...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

som si az teraz fsimol toho cerveneho silikonu pod tymu patkami na vacke na simeringy...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Díky všem za pochvalu. Snad se ta práce vyplatí a motor poběží jak má.

JRD McLAREN: silikon je jen na krajích těch patek a je ho nanesení do těch míst je uvedený v servisním manuálu od hondy k tomu motoru, takže tady snad problém nebude.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

aha.. uz som ticho :D

poznam vela ludi co po aplikacii silikonu na dosadacie plochy toho loziska mali velke problemy...
snad sa ti po dari zlozit na prvy krat .. a nie jnak mne....
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

JRD McLAREN: dík že mi to takhle hlídáš, alespoň se mi zvýší šance, že něco při tom skládání nezvojtím. Co vůbec bude dál s tvým motorem?
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

no..
zatial to jazdi..a kedze to potrebujem mat pojazdne.. tak stym jazdim..
potom to musim rozhadzat, vymenit kruzky a zlozit s5..
zere to asi tak 1deci oleja na nadrz..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

JRD McLAREN: je na houby, že ti to bere skrz kruhy. Kdyby to bylo jen gufero na ventilu, tak by to bylo ještě zlatý. Co se vůbec stalo, že ti to bere olej skrz kroužky?

Nejhorší je, že se s tím člověk s... a pak se mu to takhle odvděčí.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Tak turbo už má opět funkční wastegate. Ramínko aktuátoru sem udělal nastavitelný, takže jde štelovat jeho předpětí a tím i částečně tlak při kterým se začne WG otevírat.

Nakonec sem upravil i přírubu na downpipe, protože klapka WG měla díky té přírubě strašně krátký chod a málo se otevírala. Mohl by tak nastat problém s regulací otáček turba. Sice ta úprava nevypadá nijak zázračně, ale chod klapky se prodloužil skoro jednou tolik a to je hlavní. Když by i to bylo málo, tak bude nejspíš potřeba externí WG, ale to budu řešit až pokud to nastane.
turbo 15.jpg
turbo 15.jpg (143.54 KiB) Zobrazeno 1728 x
svody 10.jpg
svody 10.jpg (94.92 KiB) Zobrazeno 1728 x
svody 11.jpg
svody 11.jpg (76.28 KiB) Zobrazeno 1728 x
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
FilipGTti
Příspěvky: 1737
Registrován: 07 dub 2008 01:13
Bydliště: poblíž PL
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od FilipGTti »

hoj to snad nemyslis vazne s tím vyfukem !!! ??? WG ??? svod z vyfuku z WG by mel mít samostatnou vetev a co mozna nejdelsi než se napoji na hlavní rouru od vyfuku... resil jsem to kdysi s chlapikem co dela vyfuky a dost do toho vidi pocita kazdy vykuk zvlast na dany auto proudení plynu atd atd..
DRS Daihatsu Racing Service

Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

FilipGTti: Nebyl ten chlapík náhodou Jirka Doupovec? Tyhle svody jsou od něj. Původně byla ta příruba na downpipe úplně plochá, tak sem jí přidal, alespoň to vykrojení pro klapku WG, aby se mohl wastegate víc otevírat. Mně se tohle řešení taky moc nezamlouvá, asi k němu tenkrát přistoupil kvuli tomu, že sem chtěl ty svody co nejlevnější. Zkusím se s ním domluvit jestli by to nešlo trochu předělat.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
FilipGTti
Příspěvky: 1737
Registrován: 07 dub 2008 01:13
Bydliště: poblíž PL
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od FilipGTti »

no tak to potom jo aspon ze jsi vseho vedom ... cena rozhoduje
jinak jj byl to jirka d.
DRS Daihatsu Racing Service

Daihatsu Charade 1.0 GTti car racing E85 cca 140HP on the XXR 8Jx15 wheels
Daihatsu Applause 1.6 daily 105HP
Benelli Tornado tre 1130 3 cilinder 163HP / 128Nm

Uživatelský avatar
Fizzbiker
Příspěvky: 177
Registrován: 14 dub 2011 01:00

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Fizzbiker »

zrovna taboo psal kdyz jeste prispival ze u vyfuku neni moc co pocitat pokud to nenamodelujes ve fluent software vis prod dokud to nezkusis...

jinak muj vlastni pokus dopadl snad o neco lepe...
Přílohy
IMAG0451.jpg
IMAG0451.jpg (151.85 KiB) Zobrazeno 1443 x

Odpovědět

Zpět na „Projekty“