LJay: Honda CRX 2G ED9 - R.I.P.
Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
že na tom motoru není něco v pořádku,už jsem Ljay říkal před nedávnem telefonicky,když mu něco nefungovalo. Teď už si nevzpomenu. Ale toho oleje je hodně. Něco ho tlačí ven. Buď je to špatně zapojené nebo ten motor půjde brzy na odpočinek do věčných lovišť. To je těžké. Když on nemá monitoring směsi,map senzor je z atmosféry snad nějak upravený že bere i přetlak,čidlo klepaní nikde,egt taky ne... Běží to na nějakém upraveném softu atmosférické ecu... Lazení probíhalo snad pouze podle směsi,předstih od oka, že to není dobře Ljay ví. Malý předstih může být kontraproduktivní tak jako velký a může vyvolat detonace a poškodit motor. Docela jsem o tom přesvědčeny,ale třeba je chyba jinde.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Jelikož to tu začíná směřovat k tomu, že sem postavil motor za použití kdoví jakých dílů a postupů, bez toho abych si alespoň zjistil co dělám, tak se to tu radši pokusím uvést na pravou míru. Přiznávám, že některé věci bych po získaných zkušenostech udělat trochu jinak, ale nejsem motorář, úpravy motorů jsou jen jednou z mnoha věcí o které se zajímám a tohle je můj první motor, který sem v životě stavěl. S přihlédnutím k těmhle faktům bych řekl, že je výsledek přijatelný.
Taboo: tovární PCV systém by byl při přeplňování nefunkční, respektive by se mi skrze něj tlakoval motor, proto sem to předělal. Zrovna mám rozpracovaný výkres nové verze OCT kde bude zvětšený výstupní port, který by měl svým průřezem odpovídat součtu průřezů obou vstupních portů, což by mělo zlepšit odvod přetlaku.
Je mi jasný, že systém s asistovaným odsáváním bude vždycky výkonnější než pouhý breather tank, proto teď přemýšlím jakou cestou se dát. Rozhoduju se mezi odsáváním do výfuku, nebo pak pomocí kompresoru. Musím si o tom ale ještě něco načíst, abych věděl co a jak. Odsávat do sání se mi moc nechce, protože nechci snižovat kvalitu nasávaného vzduchu přimícháváním výparů z motoru a taky z prostorových důvodů, protože mám filtr nasazený přímo na vstupu kompresoru a jediná možnost jak tam zavést hadici by byla udělat do něj díru a to se mi nelíbí.
Nakonec sem našel jaký mám ring end gap a je to 0,35-0,4-0,4mm. Počítal sem to podle návodou, který byl ke kroužkům od JE. Tyhle hodnoty tam byly uvedený pro street a moderate boost. Teď vím, že sem mohl tu mezeru udělat ještě o desetinku větší, ale předělávatř to už nebudu
Co sem se bavil s Pištou z VTI906teamu, tak on má na svým 10s civicu 0,45-0,55mm a motor mu při sprintech vytlačí ještě daleko podstatnější množství oleje a třeba i Larry z Endyn má na NA motorech vratku z OCT do vany a pokud si člověk projde d-series.org, tak tam na výkonějších motorech většinou uvádějí vratku z OCT jako nutnost, takže buď je to vlastnost nebo společná chyba, každopádně nejsem sám komu se to děje.
Libor12: telelefonoval si mi kvůli tomu jestli nemám tvoje COP a já se tě na to konto ptal jak se budí, protože sem musel měnit víčko rozdělovače a celý systém toho zapalování se mi moc nelíbí, tak sem chtěl získat nějaký informace ohledně COP, protože přemýšlím nad konverzí
MAP není nijak upravený. Sériový hondí MAP je schopný měřit do 0,7baru přetlaku. Proto se běžně používá v aplikacích s boostem nepřesahujícím tento limit. Čidlo klepání nepodporuje stávající jednotka, proto není použitý. Jednotka se ladila v Turbo Editu, který se opět ve světě běžně používá pro Hondy s ECU OBD0. Není to sice bůhví jaký software, ale je zadarmo a pro moje potřeby naprosto dostačující. Jednotka je sériová PM7 (nebo PM6 teď si nejsem jistý), pouze upravená pro možnost zapojení datalogingu a osazení EEPROm/emulátoru (opět běžný postup u projektů s nižším rozpočtem). Ladění jako takové sice není nijak extra komfortní, ale dá se to. Ze začátku sem přemýšlel o použití ECU HONDATA a konverzi na OBD1, pro snadnější ladění, ale to by celý projekt dost prodražilo a protáhlo. Hlavně kvůli tomu, že OBD0 rozdělovač má menší počet zubů na snímači natočení vačky, takže se musí použít a přizpůsobit rozdělovač z jinýho motoru s OBD1 rozhraním.
Ladění způsobem který popisuješ ty by bylo nepopiratelně ideálním řešením, ale všechno je to o penězích a těch holt nemám na rozhazování, takže sem tomu musel podřídit průběh stavby a ladění motoru.
Taboo: tovární PCV systém by byl při přeplňování nefunkční, respektive by se mi skrze něj tlakoval motor, proto sem to předělal. Zrovna mám rozpracovaný výkres nové verze OCT kde bude zvětšený výstupní port, který by měl svým průřezem odpovídat součtu průřezů obou vstupních portů, což by mělo zlepšit odvod přetlaku.
Je mi jasný, že systém s asistovaným odsáváním bude vždycky výkonnější než pouhý breather tank, proto teď přemýšlím jakou cestou se dát. Rozhoduju se mezi odsáváním do výfuku, nebo pak pomocí kompresoru. Musím si o tom ale ještě něco načíst, abych věděl co a jak. Odsávat do sání se mi moc nechce, protože nechci snižovat kvalitu nasávaného vzduchu přimícháváním výparů z motoru a taky z prostorových důvodů, protože mám filtr nasazený přímo na vstupu kompresoru a jediná možnost jak tam zavést hadici by byla udělat do něj díru a to se mi nelíbí.
Nakonec sem našel jaký mám ring end gap a je to 0,35-0,4-0,4mm. Počítal sem to podle návodou, který byl ke kroužkům od JE. Tyhle hodnoty tam byly uvedený pro street a moderate boost. Teď vím, že sem mohl tu mezeru udělat ještě o desetinku větší, ale předělávatř to už nebudu

Libor12: telelefonoval si mi kvůli tomu jestli nemám tvoje COP a já se tě na to konto ptal jak se budí, protože sem musel měnit víčko rozdělovače a celý systém toho zapalování se mi moc nelíbí, tak sem chtěl získat nějaký informace ohledně COP, protože přemýšlím nad konverzí

MAP není nijak upravený. Sériový hondí MAP je schopný měřit do 0,7baru přetlaku. Proto se běžně používá v aplikacích s boostem nepřesahujícím tento limit. Čidlo klepání nepodporuje stávající jednotka, proto není použitý. Jednotka se ladila v Turbo Editu, který se opět ve světě běžně používá pro Hondy s ECU OBD0. Není to sice bůhví jaký software, ale je zadarmo a pro moje potřeby naprosto dostačující. Jednotka je sériová PM7 (nebo PM6 teď si nejsem jistý), pouze upravená pro možnost zapojení datalogingu a osazení EEPROm/emulátoru (opět běžný postup u projektů s nižším rozpočtem). Ladění jako takové sice není nijak extra komfortní, ale dá se to. Ze začátku sem přemýšlel o použití ECU HONDATA a konverzi na OBD1, pro snadnější ladění, ale to by celý projekt dost prodražilo a protáhlo. Hlavně kvůli tomu, že OBD0 rozdělovač má menší počet zubů na snímači natočení vačky, takže se musí použít a přizpůsobit rozdělovač z jinýho motoru s OBD1 rozhraním.
Ladění způsobem který popisuješ ty by bylo nepopiratelně ideálním řešením, ale všechno je to o penězích a těch holt nemám na rozhazování, takže sem tomu musel podřídit průběh stavby a ladění motoru.
www.jfperformance.cz
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Hodil bys sem nákres, jak máš ten oct zapojený, případně jak to bylo v serii (pcv,...)? Díky
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
kucik: odpověděl sem ti do tvého tématu o OCT
www.jfperformance.cz
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
právě že tvoje pečlivost se mi vždycky líbila! Proto už tehdy jsem se podivoval nad tím,(jistě si vzpomeneš)jak někdo může ladit přestavbu n/a na turbo pouze na základě monitoringu afr. Možná nemáš peněz nazbyt,to asi nikdo,ale provozovat ten motor "na slepo" je prostě hazard s vloženou investici. To že se to s tím olejem děje jinde neznamená,že to je správně. U Pištova auta je to na těch 10s asi jedno. Já bych odhadoval,že už máš minimálně chycene stírací kroužky.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Napada me urcita souvislost. A to v ceskych obrabecich. Moje zkusenost(a urcite rada z vas bude souhlasit) je takova, ze vybrusy atd uz delaji prevazne "fachmani" v letech, ktery absolutne neprijimaji jine postupy nez svoje, byt vyzkousene na starych skodovkach ci pionyrech (jakoze technika z let ziskavani jejich knowledge). Kecy jako, ja si nenecham radit od nikoho z internetu, americani jsou c.uraci a nebo aby pan ten a ten drzel zobak.
Kdyz jsem nedavno nesl svuj blok na vybrus, nejdriv plno kecu ze ten prisroubovany toque plate je k nicemu. Pak jakmile jsem jim dal do ruky krabici s americkymi kovanymi pisty, tak jak kdybych dal pred byka cerveny hadr. Nakonec kdyz jsem obrabeci ukazal papir od vyrobce pistu pro doporucenou hrubost a postup honovani bloku vc doporuceni na uhel honovani, tak na to koukal jak madar do mlaticky a zajimala ho jen vule pistu. To okomentoval at si vezmu rovnou sluchatka a ze ostatni parametry neudela, jelikoz jsou to vsechno reklamni lzi a takove oznaceni hrubosti kamenu nezna. Uhel honovani vubec, prej vlastne ty drazky u dnesnich kvalitnich oleju nejsou potreba
)
Bohuzel ze znamosti(a s jeho slovy ze se pokusi) jsem ho to nechal udelat, samozrejme to udelal po svem. Takze se obavam, ze budu take v klubu plnicu OCT
Kdyz jsem nedavno nesl svuj blok na vybrus, nejdriv plno kecu ze ten prisroubovany toque plate je k nicemu. Pak jakmile jsem jim dal do ruky krabici s americkymi kovanymi pisty, tak jak kdybych dal pred byka cerveny hadr. Nakonec kdyz jsem obrabeci ukazal papir od vyrobce pistu pro doporucenou hrubost a postup honovani bloku vc doporuceni na uhel honovani, tak na to koukal jak madar do mlaticky a zajimala ho jen vule pistu. To okomentoval at si vezmu rovnou sluchatka a ze ostatni parametry neudela, jelikoz jsou to vsechno reklamni lzi a takove oznaceni hrubosti kamenu nezna. Uhel honovani vubec, prej vlastne ty drazky u dnesnich kvalitnich oleju nejsou potreba

Bohuzel ze znamosti(a s jeho slovy ze se pokusi) jsem ho to nechal udelat, samozrejme to udelal po svem. Takze se obavam, ze budu take v klubu plnicu OCT

S2 ABY Coupe in ressurection
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Jirko, hrubost honování, jakož i úhel honovací stopy (krut honovacího kamene) a tolerance ovality a s ní spojené honování s toque plate je naprosto bězná praxe u nových motorů... chtělo by to změnit firmu.
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Tak dej doporuceni kam jit. Tedy nekam, kde obrabec je uz jen obsluha pocitacem rizene masiny, ktere kecy z internetu nevadi 

S2 ABY Coupe in ressurection
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
asi tak. Jinak já jsem si něco ověřil na takové té 3D laserové mašince ohledně torque plate,ale nebudu tady a ani na to nemám chuť zakládat flame.Juraj píše: chtělo by to změnit firmu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
LJay, ja mel spis na mysli - coby inspiraci - PCV systemy tovarnich turbomotoru (od Mitsu Evo az po Nissan Skyline) jejichz PCV ventil je pod tlakem turba uzavreny. I presto, ze rozumim tve nechuti snizovat kvalitu nasavaneho vzduchu primichavanim vyparu z motoru, ktere obsahuji vse od vyfukovych splodin, nespaleneho paliva az po vodni kondenzaci, jejich nenahrazeni privodem cerstveho vzduchu nemusi mit ten nejlepsi dopad na rozklad oleje a lubrikaci vseho, co s nim prijde do styku - a zejmena u vozu urceneho vice mene k dennimu provozu. Zatimco vetsina motoru ma olejovy separator zabudovany do vika ventilu, jeho umisteni v bezprostredni blizkosti klikove skrine v pripade Honda motoru ma sve nesporne vyhody. Jeho eliminace a nasledovne umisteni do OCT pote samozrejme vyzaduje navrat oleje zpet do vany. Pokud teda planujes jit i nadale s pasivni ventilaci klikove skrine, zkus pouzit upraveny tovarni separator, ktery by mel mnozstvi zachyceneho oleje v tvem OCT podstatne snizit. Vpodstate, idealnim cilem je co nejucinejsi separace oleje od vyparu jeste v prostoru samotneho motoru, aby zadneho externiho navratu oleje nebylo zapotrebi. Ja bych take navrhoval presvedcit se o adekvatnosti ventilace tveho systemu zmerenim tlaku v klikove skrini (napriklad pres trubku merky oleje).
Co se tyka me zminky mezer pistnich krouzku, ta nebyla nijak mirena na kvalitu stavby tveho motoru (na kterou nemohu nijak komentovat), ale pouhe poukazani, ze mezery pistnich krouzku se na blow-by podileji mnohem mene, nez by se dalo ocekavat. To samozrejme plati jen do jiste miry (nejakych 150% nejvetsich doporucenych mezer). Tou nasledovnou "podstatnou chybou", ktera se muze na tvem problemu mnozstvi vytlaceneho oleje podilet zvysenym blow-by pistnich krouzku jsem myslel nechani motoru po jeho prvnim startu bezet na volnobeh po 25 minut, po cemz je uz na skutecne dobre zajeti motoru a usazeni pistnich krouzku vetsinou pozde. I presto, ze ten motor muze mit i nadale prijatelnou kompresi pri mereni tocenim starterem (bez jakekoliv zateze), pri deflekci pistnich krouzku ve vyssich RPM a zatezi je jen malokdy tak dobry, jak jen mohl byt. Jakmile dojde k otupeni crosshatching honovani valcu (ktere slouzi vpodstate coby docasny pilnik) zatimco nedochazi k patricnemu pritlaku pistnich krouzku za jejich opozicni horizontalni deflekce pri pohybu pistu nahoru a dolu za adekvatni zateze, tak nedojde k vytvoreni patricnych sirek jejich tesnicich ploch, ktere pote za rotace krouzku pri provozu v ruznych castech jejich obvodu a obvodu valcu rozdilne tesni - anebo spis netesni, cimz dochazi ke zvysenemu blow-by. Z meho pohledu to nechani motoru bezet na volnobeh po 25 minut po jeho prvnim startu byla dost zavazna chyba - a jen velice nerad jsem to cetl.. Samozrejme tim nemyslim, ze ten motor je ted naprosto k nicemu a musi co nejdrive skoncit na dne nejbizsiho jezera, ale jen, ze proste nejspis mohl byt o neco "lepsi".
Co se tyka me zminky mezer pistnich krouzku, ta nebyla nijak mirena na kvalitu stavby tveho motoru (na kterou nemohu nijak komentovat), ale pouhe poukazani, ze mezery pistnich krouzku se na blow-by podileji mnohem mene, nez by se dalo ocekavat. To samozrejme plati jen do jiste miry (nejakych 150% nejvetsich doporucenych mezer). Tou nasledovnou "podstatnou chybou", ktera se muze na tvem problemu mnozstvi vytlaceneho oleje podilet zvysenym blow-by pistnich krouzku jsem myslel nechani motoru po jeho prvnim startu bezet na volnobeh po 25 minut, po cemz je uz na skutecne dobre zajeti motoru a usazeni pistnich krouzku vetsinou pozde. I presto, ze ten motor muze mit i nadale prijatelnou kompresi pri mereni tocenim starterem (bez jakekoliv zateze), pri deflekci pistnich krouzku ve vyssich RPM a zatezi je jen malokdy tak dobry, jak jen mohl byt. Jakmile dojde k otupeni crosshatching honovani valcu (ktere slouzi vpodstate coby docasny pilnik) zatimco nedochazi k patricnemu pritlaku pistnich krouzku za jejich opozicni horizontalni deflekce pri pohybu pistu nahoru a dolu za adekvatni zateze, tak nedojde k vytvoreni patricnych sirek jejich tesnicich ploch, ktere pote za rotace krouzku pri provozu v ruznych castech jejich obvodu a obvodu valcu rozdilne tesni - anebo spis netesni, cimz dochazi ke zvysenemu blow-by. Z meho pohledu to nechani motoru bezet na volnobeh po 25 minut po jeho prvnim startu byla dost zavazna chyba - a jen velice nerad jsem to cetl.. Samozrejme tim nemyslim, ze ten motor je ted naprosto k nicemu a musi co nejdrive skoncit na dne nejbizsiho jezera, ale jen, ze proste nejspis mohl byt o neco "lepsi".
IQ stylingem nenahradis.
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Taboo: Chápu to dobře teda, že nechávat motor běžet po složení jen tak a nejezdit s ním "normálně" je teda chyba ? Sorry za OT, ale v servise, kde dělali GO motoru na Elisu to nechávali běžet snad půl dne na dílně, aby se ujistili, že je všechno v cajku. Z toho co píšeš, jestli to teda dobře chápu, vyplývá, že bych s motorem měl jezdit hned po složení tak jak ho budu běžně používat ?
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Asi takhle. Metoda zajetí zní: dej motor do auta,nastartuj a jed jako kdybys to ukrad.
Pokud jsi všechno udělal správně,tak to sebou přinese jen pozitiva,pokud špatně,motor lehne. Aspon,je to ale hned na začatku




toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
tak to je teda hodně užitečná informace ...
taky jsem si myslel (jako většina), že po výbrusu by se měl motor šetrně zajet alespoň 2000km . no to sem z toho blázen...



taky jsem si myslel (jako většina), že po výbrusu by se měl motor šetrně zajet alespoň 2000km . no to sem z toho blázen...


Opel Astra F C20XE
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Taboo: co se týká zajetí motoru, tak vím k čemu slouží crosshatching a že kroužky netěsní jen svojí pružností (jak si mnozí myslí), ale daleko víc tlakem plynů který pod ně vniká a roztahuje je, takže zajíždění motoru je lepší dělat pod větší zátěží, aby byly kroužky víc přitlačovaný ke stěnám válce (velmi zjednodušeně napsáno). Byl to ale můj první motor a i když sem věděl co bych měl udělat, tak sem prostě neměl koule na to tomu hned naložit. To je důvod proč to proběhlo takhle.
Co se týká odvětrání motoru, tak demontáž olejového separátoru z bloku, nebyla dobrá volba. Kdybych to dělal teď, tak ho tam nechám a OCT zapojím z něj. Holt některý věci si člověk musí zjistit praxí. Tlak v klice sem chtěl změřit už dřív, ale nějak sem nemohl přijít na to kde ho snadno změřit a při tom je řešení tak jednoduchý (měrka oleje). Díky za to že si mně na ní navedl. Podle toho co ukážou měření, tak se rozhodnu co dál. Odsávání kompresorem by se mi líbilo asi nejvíc, ale ten už se mi tam asi nevměstná, takže to vidím na slash cut do sacího filtru a bude hotovo.
Co se týká odvětrání motoru, tak demontáž olejového separátoru z bloku, nebyla dobrá volba. Kdybych to dělal teď, tak ho tam nechám a OCT zapojím z něj. Holt některý věci si člověk musí zjistit praxí. Tlak v klice sem chtěl změřit už dřív, ale nějak sem nemohl přijít na to kde ho snadno změřit a při tom je řešení tak jednoduchý (měrka oleje). Díky za to že si mně na ní navedl. Podle toho co ukážou měření, tak se rozhodnu co dál. Odsávání kompresorem by se mi líbilo asi nejvíc, ale ten už se mi tam asi nevměstná, takže to vidím na slash cut do sacího filtru a bude hotovo.
www.jfperformance.cz
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
před páru rokama když jsme složil jeden BMW M20 motor, kdyz se me kamarád ptal co blbnu že po studeném startu motor hned dostal 4tis rpm a hned jak se zahřál tak už jel "podlahu", tak dostal jen strohou odpověď ať si zvyká bude to mít horší.
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
no takovedle zajiždeni studeneho motoru to fakt ne zahřati motoru neni kuly usednuti ale kuli tepelne roztažnosti materialu nato pozor a myslim že zajiždeni pod plynem nebylo namysli 1 omezovač 2 omezovač ale jizda pod plynem s vetši zateži na vižšich kvaltech
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
jak dlouho trvá asi pistu než se zahřeje? 30s? Od te doby co to tady Taboo napsal jsem složil asi 15 motoru a postupoval vždy následovně. Motor do auta.pumpou ručně natlačit olej přes filtr,potom protočit bez svíček starterem až zhasne mazání. Potom nastartovat,dvou až tři minutová kontrola jestli někde něco vyloženě neteče,na kapky seru a jedu. Časté řazení,otáčky do 3/4 jakmile dostane provozní teplotu tak plnou kudlu. 13 jich bez problémů jezdí,dva klekli po 5 minutách a několika vytočeních. Asi špatně složené. Juraj dělá v automobilce,myslíš že je tam čas na zajíždení motoru několik hodin? Tuším že je na zkoušku nového motoru asi 20minutová sekvence a pak jde do auta.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
co je to?LJay píše:takže to vidím na slash cut do sacího filtru a bude hotovo.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
to je trubka zkosena pod úhlem 45st a strčena do sani nebo výfuku. Takový to kit se prodává do výfuku m.summitracing.com/parts/MOR-25900/
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
nejak neveřim tomu že poskladam motor po vybrusech a po petimynutovem behu a ohrřatim na provozni teplotu mu dam kudlu jako bych jel 1/4mil.co se ohřati tyče nejde přeci jen o ohřati pistu !
Zajiždeni na miste určo ne a nekolika hodinove courani taky ne.
Motory jsem zajiždel ostřejši jizdou ale rozhodne ne na nejlechcich kvaltech
Zajiždeni na miste určo ne a nekolika hodinove courani taky ne.
Motory jsem zajiždel ostřejši jizdou ale rozhodne ne na nejlechcich kvaltech
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
nove motory se davaji na zabeh... kdo ten zabeh nekdy videl nikdy nenapise nic o zahrejvani motoru
a to neluvime o kontrolních hottestech jeste rped montazi do auta (motor se suchym cerpadlem, nastartovat a za 5s uz vrni na 5tis RPM )

Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
To jsem viděl v Megatovarnsch, jak tam čerstvé složený motor testovali tak, ze mu dali na nějakém zkušebním stroji kotel naplno. Výfuky oranžové a cajk
Jsem myslel, ze je to blbost, ale když říkáte, ze je to v čajku, tak se aspon o víkendu v Elise pekne projedu 


- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
rozhodne jste postavili vic motoru než ja za celej svuj dalši život tak asi vite očem mluvite ja zastavam jinej nazor a toho se budu držet na todle nemam koule 

mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
no a ja som svoju druhu verziu toho isteho motora zajizdal tak jak pisal Taboo..
vysledkom coho su lepsie tlaky vo valci,
a tiez aj toho oleja je v tom OCT o polovicu menej..(za co moze aj ina uprava)
ten olej po tom "zabehu" isiel hned ven, a magnety som potom cistil asi hodinu..
..este by som bol rad, keby si Taboo precital moju SZ ..
..mi zase chybaju nejake tie puzzle, nez sa v zime zas do niecoho pustim..
vysledkom coho su lepsie tlaky vo valci,
a tiez aj toho oleja je v tom OCT o polovicu menej..(za co moze aj ina uprava)
ten olej po tom "zabehu" isiel hned ven, a magnety som potom cistil asi hodinu..

..este by som bol rad, keby si Taboo precital moju SZ ..
..mi zase chybaju nejake tie puzzle, nez sa v zime zas do niecoho pustim..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
O víkendu sem se hecnul a vrátil sériový olejový separátor na kliku a až z něj zapojil OCT. Byla to sice pěkná drbačka, protože tam není pořádně přístup, ale nakonec sem to dal.
Až příjde manometr, tak změřím jaký je tlak v prostoru kliky a podle toho se zařídím.
Snažil sem se někde po čechách najit shop, kde by prodávali diferenční mamometry (ideálně Dwyer Magnehelic), ale Magnehelic sem našel snad jen u jednoho dovozce (který neměl uvedený ceny) a diferenční manometry od jiných výrobců zase stály pěknou raketu, tak sem nakonec objednal dva obyčejný manometry. Jeden s rozsahem 0-1 bar a druhý s rozsahem -1-0 bar. Tím bych to snad mohl nějak rozumně změřit, protože v současný době nebude v klice tlak nižší než atmosferický a pokud z ní budu plyny odsávat, tak zas nebude vyšší než atmosferický.
Až příjde manometr, tak změřím jaký je tlak v prostoru kliky a podle toho se zařídím.
Snažil sem se někde po čechách najit shop, kde by prodávali diferenční mamometry (ideálně Dwyer Magnehelic), ale Magnehelic sem našel snad jen u jednoho dovozce (který neměl uvedený ceny) a diferenční manometry od jiných výrobců zase stály pěknou raketu, tak sem nakonec objednal dva obyčejný manometry. Jeden s rozsahem 0-1 bar a druhý s rozsahem -1-0 bar. Tím bych to snad mohl nějak rozumně změřit, protože v současný době nebude v klice tlak nižší než atmosferický a pokud z ní budu plyny odsávat, tak zas nebude vyšší než atmosferický.
www.jfperformance.cz
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Toto je samozřejmě naprosto klíčová věc - ať už ten motor člověk zajíždí jak chce, tak hned po té první jízdě by se měl olej vyhodit, protože bordelu je v něm nepočítaně a olejová vana vypadá jak kovošrotJRD McLAREN píše:ten olej po tom "zabehu" isiel hned ven, a magnety som potom cistil asi hodinu..

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Ljay: proč tak složitě? Já na to používám obyčejný mechanicky budík vac/boost. Ten vyhovuje rozsahem a samozřejmě je diferencní. 

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Libor12: budík pro měření tlaku v sání co mám v autě není zrovna dvakrát přesný, tak proto sem objednal ty manometry. Navíc je budu potřebovat pro jiný další měření, takže se šiknou.
www.jfperformance.cz
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Hodím sem fotku, aby bylo vidět o kolik kleslo vytlačování oleje, potom co sem vrátil zpátky sériový olejový separátor a OCT napojil až z něj. Tolik se toho zachytilo v OCT během nějakých 250km. S autem sem sice nebyl na letišti, ale těch 250km sem ho zrovna nešetřil, takže by to mohlo mít nějakou vypovídací hodnotu. Ještě uvedu, že předtím byl zachycený olej focený v 1,5l petce a teď je v 0,5l.
Taky sem měřil úroveň přetlaku v klikový skříni během jízdy a v nejhorším případě sem naměřil 2-3kPa. Přesnější hodnotu uvést nemůžu, protože sem to měřil 100kPa (1bar) manometrem a ten je cejchovaný po 2kPa. Každopádně to vypadá, že odvětrání klikovky je dostatečný, takže s ním už dál nic dělat nebudu.
Taky sem měřil úroveň přetlaku v klikový skříni během jízdy a v nejhorším případě sem naměřil 2-3kPa. Přesnější hodnotu uvést nemůžu, protože sem to měřil 100kPa (1bar) manometrem a ten je cejchovaný po 2kPa. Každopádně to vypadá, že odvětrání klikovky je dostatečný, takže s ním už dál nic dělat nebudu.
www.jfperformance.cz
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Před nějakou dobou přišly výdechy na kapotu ve stylu Fordu Focus RS, tak až budu mít doma laminátovou kapotu, kterou mám objednanou u R4ZoRCiviCa, tak tam jeden z těch výdechů zaimplementuju zhruba v tomhle místě, aby z něj vycházel vzduch který projde chladičem.
Taky se teď poohlížím po tepelný izolaci na turbo (turbo blanket), abych trochu srazil dolů teplotu pod kapotou. Zatím se mi nejvíc líbí turbo blanket od PTP, protože je tvarovaný, tak aby se dal použít i na turbu s interním WG. Jen ta cena je opravdu vysoká (160 USD + shipping), tak se musím poohlídnout jestli bych ho nesehnal někde tady v evropě, abych ušetřil alespoň za dopravu a clo.
Taky se teď poohlížím po tepelný izolaci na turbo (turbo blanket), abych trochu srazil dolů teplotu pod kapotou. Zatím se mi nejvíc líbí turbo blanket od PTP, protože je tvarovaný, tak aby se dal použít i na turbu s interním WG. Jen ta cena je opravdu vysoká (160 USD + shipping), tak se musím poohlídnout jestli bych ho nesehnal někde tady v evropě, abych ušetřil alespoň za dopravu a clo.
www.jfperformance.cz