LJay: Honda CRX 2G ED9 - R.I.P.

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Odpovědět
LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dnešní úprava kanálů olejového čerpadla pro zvýšení jeho průtoku.
olej čerpadlo 03.jpg
olej čerpadlo 04.jpg
olej čerpadlo 05.jpg
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Taboo »

LJay píše:Jinak se mi konečně povedlo dotáhnout ten digitální ukazatel teploty oleje a vody do uplnýho finiše, takže kdyby měl někdo třeba zájem o koupi, tak tady je odkaz na inzerát ve kterém jsou podrobnosti viewtopic.php?f=90&p=1894231#p1894231" onclick="window.open(this.href);return false;
Hezke 8) . Slo by to predelat na stupne Fahrenheit (a pripadne cerveny a/anebo modry dot matrix display)? :? Pokud ano, tak bych ti mohl pomoci nekolik kusu prodat... :wink:
IQ stylingem nenahradis.

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Taboo: díky moc za nabídku pomoci s prodejem. Vážím si toho. Se změnou podsvětlení displeje bude bohužel problém. Sice používá standardní displej 8x2, ale jeho rozměry jsou atypické, protože žádný jiný se mi nevešel do budíku, takže ho nelze nahradit displejem od jiného výrobce a tento displej se vyrábí jen se žlutozeleným podsvětlením.
Co se týká konverze °C na °F tak by to asi šlo, ale vyžádalo by si to dost velký zásahy do FW, protože používám 8bitový registr a hodnoty nad 255 překračují jeho rozsah, takže taploty vyšší jak 255°F bych musel ukládat do dvou registrů a kvuli tomu bych musel kompletně přepracovat celý zpracování dat a to by bylo moře práce.

V příštím projektu to, ale určitě vezmu v potaz a udělám to nastavitelný. V hlavě mi totiž raší myšlenka na komplexní logovací systém. Asi před týdnem mně s tím naťuknul Libor :) Původně se mi do toho jít nechtělo, kvuli velký komplexnosti celýho projektu, ale teď sem o tom přemýšlel a asi se mi povedlo vymyslet jak to rozfázovat tak, aby to bylo vůbec realizovatelný.

Celý bych to chtěl pojmout jako modulovou záležitost, kde bude hlavní modul cyklicky sbírat data z připojených senzorů a odesílat je na seriovou linku (nejlépe CAN BUS), na které budou připojené výkonové, zobrazovací a jíné moduly, který budou data ze seriové linky vyhodnocovat a podle nich provádět předem nastavenou činnost (zobrazování hodnot na displeji, spínání relé, ukládání dat, atd...)
V první fázi bych chtěl vyrobit hlavní / snímačový modul se seriovým výstupe a pro zobrazování dat, bych použil notebook s nějakým SW.
V druhý fázi bych vyrobil nějaký víceúčelový zobrazovač, na kterym by bylo možný zobrazovat vybraná data z linky bez použití notebooku.
V další fázi by pak přisly výkonový moduly, který by spínaly výstupy podle hodnot načtených z linky a nakonec bych se pokusil o nějaký záznamový modul, který by ty data byl schopný ukládat třeba na flasku.

Zatím je to jen takový nástřel a uvidím, jestli vůbec bude čas na to to celý zrealizovat.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Fizzbiker
Příspěvky: 177
Registrován: 14 dub 2011 01:00

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Fizzbiker »

taboo mas odeme SZ nevim jestli ti to funguje vim ze stim byly problemy. kdyby to neslo prosim pisni mi email na: fizzbiker@gmail.com a ja to preposlu diky.

For LJay: sry za zasírání. pak kdyztak pak pisnu adminovi at to smázne.

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Fizzbiker: v pohodě

Začal sem teď dělat na druhý verzi duálního indikátoru, která bude zobrazovat tlak a teplotu oleje a řeším teď jak nastavit rozsahy LED indikace. Zatím to mám vymyšlený takhle, ale nejsem si stopro jistej, že je to uplně dobře.

červená bliká: 0 - 0,8 bar - nedostatečný tlak
oranžová: 0,9 - 3,0 bar - nízký, ale dostatečný tlak
zelená: 3,1 - 6,0 bar - pracovní tlak
oranžová: 6,1 - 7,5 bar - vyšší, ale přípustný tlak
červená svítí: 7,6 - 9,9 bar - překročení maximálního tlaku

Když tak mi to prosím poopravte. Za každou připomínku budu rád.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Nakonec sem se rozhodnul, že tu indikaci tlaku oleje zjednoduším, aby to nebylo zbytečně složitý a líp se to pamatovalo. Vypadalo by to takhle:

červená bliká: 0 - 0,8 bar - nedostatečný tlak - chyba mazání
zelená: 0,9 - 7,5 bar - pracovní tlak
oranžová: 7,6 - 9,9 bar - vysoký tlak - chyba regulace tlaku
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Taboo »

Fizzbiker píše:taboo mas odeme SZ nevim jestli ti to funguje vim ze stim byly problemy. kdyby to neslo prosim pisni mi email na: fizzbiker@gmail.com a ja to preposlu diky.
Ja posledni dobou opravdu nemam moc casu... :oops: Ja se vzdy zastavim jen na par minut, k necemu se rychle vyjadrim - a zase zmizim :lol: (= toto neni jedine forum, ktereho jsem clenem - a vsude na mne vzdy ceka nekolik SZ). Dej mne vice casu... :wink:
IQ stylingem nenahradis.

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Tak v pátek sem si dovelz domů motor od p. Kasla, takže už stačí jen nechat převážit kliku, sehnat ložiska, gufega, štefy kliky a budu to moc začít skládat dohromady.

Dost mně potěšilo, že je povrch kliky naprosto v pořádku, takě nebylo ani potřeba dělat přebrus a na klice tak zůstalo původní nitridování.

v týdnu až bude čas, tak postnu fotky obrobenýho bloku a hlavy. Teď sem na to neměl moc čas, protože sem celý víkend strávil návrhem svých webových stránek http://www.jfperformance.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Když bude te mít chuť, tak tam jukněte. Zatím tam toho moc není, ale časem to budu doplňovat.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Tak tady jsou dvě fotky motoru potom co sem si ho dovezl domů od p. Kasla.
hlava 08.jpg
hlava 08.jpg (152.16 KiB) Zobrazeno 4004 x
blok 08.jpg
blok 08.jpg (142.89 KiB) Zobrazeno 4004 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska sem konečně našel čas na kompletaci olejového čerpadla a připravení pár dalších komponent.
olej čerpadlo 06.jpg
olej čerpadlo 06.jpg (133.32 KiB) Zobrazeno 3953 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Včera sem vyrobil zátku s hadičníkem co příjde nasadit do otvoru pro odvětrání klikovky, abych ho mohl napřímo propojit s OCT. Jelikož nemám soustruh a nechtělo se mi kvuli tomu otravovat člověka co mi soustruží věci, tak sem to musel vybrousit růčo pilníkem. Byla to sice trochu pakárnička a ze soustruhu by to vypadalo určitě líp, ale účel to splní a to je hlavní :)
Jinak vnitřní průměr ahdičníku je 11mm, tak doufám, že to na odvětrání bude stačit.
zaslepka 01.jpg
zaslepka 01.jpg (89.54 KiB) Zobrazeno 3853 x
zaslepka 02.jpg
zaslepka 02.jpg (81.04 KiB) Zobrazeno 3853 x
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Hondzik
Příspěvky: 561
Registrován: 03 úno 2006 23:30
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Hondzik »

o ten data loger by byl v budoucnu zájem :-)

Koukal už jsem na budík, hodně pěkná práce :wink:
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa romeo 155 V6 by Engstler
Espasitel

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Hondzík: realizace dataloger u bude mít asi hodně dlouhý trvání, protože je to dost komplexní projekt a já teď mám uplně minimum času se tomu věnovat, takže na tom začnu pracovat asi až pomot co dokončím plazmu.


Nějakou dobu už dumám nad tím jak zlepšit chlazení oleje po montáži turba. Olejový chladič se mi moc nechce používat kvuli tomu, že se mi nelíbí tahat olejový oběh mimo motor v hadicích. Tohle řešení zvyšuje roziko poruchy (prasknutí hadice, rozpojení spoje, atd.)

Jelikož má D16Z5 sendvič pro vyhřívání/chlazení oleje, tak mně napadlo ho využít a mezi jeho výstup a vratku na trubce k čerpadlu zapojit tepelný výměník voda/vzduch. Zatím sem to nepočítal, takže nevím jakou by to mělo účinnost, ale pokud jste někdo něco podobnýho řešil, tak budu rád když se podělíte o zkušenosti.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Beaver »

Klasický náporový chladič oleje budeš těžko něčím nahrazovat, o vedení bych se až tak nebál, kvalitní opletené hadice jen tak neprasknou.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

ja som si racej zohnal (origo) vymennik..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od tholis »

LJay: Myslim si ze pokud to udelas takovou preciznosti a s kvalitou co si tomu daval doposud, vubec bych se naporoveho chladice nebal. Praskani, vypojovani a podobne zalezitosti jsou spis domenou lidi co setri na materialu, ci zvoli nevhodny postup (nevhodne, nebo stare hadice, trubky bez osazeni apod.).

Co se tyka simulace tak to muzes i pred ulozenim natlakovat kompresorem na svuj tlak x koeficient bezpecnosti pro svuj klid..to treba malokdo dela..
" www.autowerks.cz "

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Nakonec sem se rozhodnul, že chlazení oleje nechám pro začátek se seriovým výměníkem a budu spíš sledovat jak se chová teplota oleje při různých režimech jízdy a podle toho se případně zařídím, protože zbytečný snižování teploty oleje by bylo spíš na škodu.

Co nevidět budu lakovat blok. Chtěl bych použít nějakou hliníkovou tepelně odolnou barvu. Nemáte nějakou osvědčenou značku?
www.jfperformance.cz

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od blázen »

hamerite základ na hliník a lak a drží mi i na třmenech bez problému
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Simmy
Příspěvky: 597
Registrován: 29 črc 2009 20:28

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Simmy »

před Hammeritem dávám přednost Alkytonu, na ten jejich základ pro neželezné kovy, preferuju jejich saténové barvy, které nejsou lesklé jak psí gule, což se mi osobně na motoru moc nelíbí, ale není to vyloženě matné, takže na tom neulpívá tolik nečistot, prostě takový ten pololesk/polomat

ale co jsem četl, tak prý není problém ani s obyčejnýma barvama na karoserie, když je pořádně odmaštěný povrch, což je stejně základ pro aplikaci a dlouhou životnost jakékoliv barvy

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od blázen »

HAMERITE má taky základ pro neželezné kovy.. a drží dobře.. vyjde to nastejno
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Já ten blok nechci stříkat do nějaký jiný barvy. Chtěl bych ho nechat normálně v barvě hliníku, ale jen bych to chtěl trochu oživit, protože už je takový dost zašedlý, tak sem právě přemýšlel o nějaký teplotně odolný hlíníkový barvě (třeba jako je na výfuky).
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

mam tu sajrat na umyvanie hlinniku...
niektory hlinnik ostane pekny leskly... jak novy...

..ale niektory "scerna" ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Simmy
Příspěvky: 597
Registrován: 29 črc 2009 20:28

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Simmy »

na obnovu vzhledu hliníku se používá balotinování, podle mě lepší estetická úprava, než matlání barvou (pokud to chceš tedy v puvodním vzhledu) a vypadá to dle mého dost dobře ... otázka je, jestli je to pro tebe vhodné kvůli té balotině, ale možná by to nemusel být problém

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od blázen »

hlavně čím víc ho namatláš,tím mín ttepla z něj odejde pryč
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

blázen: jeden člověk na honda-clubu mi poradil použít lak od firmy Berner. Výrobce uvádí, že nemá teplotně izolační vlastnosti, tak to zkusím vzít tím http://shop.berner.eu/berner/cz/product ... nContext=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Dnešní nákup v Hondě :) Už se to začíná rýsovat. Ještě sehnat ložiska od ACL a budu moc pomalu začít skládat.
nákup 05.jpg
nákup 05.jpg (92.78 KiB) Zobrazeno 3227 x
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

aha jeden z mala, co kupuje/meni aj vystradovacie trubky.. :alien:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Libor12 »

blázen píše:hlavně čím víc ho namatláš,tím mín ttepla z něj odejde pryč
nezlob se ale to je hloupost pocházející z doby š100. Motor primárně chladí chladíci kapalina a olej. To že ho natřu nějakou barvou,pokud to tedy nebude nějaká specialka s tepelně izolačními vlastnostmi nijak přenos tepla nezhorsi. Naopak v usa,to by Ti potvrdil Taboo,bohužel už se vyjadřovat nebude,se právě používá speciální nástrik,který uzavre teplo uvnitř motoru tam kde má být a jeho přenos probíhal pouze tam kde má,tedy chladič.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska dorazil další balíček z US. Opět díky Liborovi za zprostředkování.
loziska 01.jpg
loziska 01.jpg (186.07 KiB) Zobrazeno 3045 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Po delší době sem hodím menší update. Podařilo se mi sehnat barvu na lakování bloku motoru http://www.motipdupli.cz/dep/193-barva-na-motory/" onclick="window.open(this.href);return false; a vypadá to s ní docela slušně.

Taky sem nechal stočit setrvačník. Nijak extra sem ho nebral takže je asi lehčí asi o kilo. Musím to ještě převážit a podle výsledku uvidím, jestli ho nenechám vzít ještě o kousek.

Taky sem namontoval upravený budík pro indikaci funkce lambdy a malinko předělal kabeláž u budíků.
blok 09.jpg
blok 09.jpg (132.06 KiB) Zobrazeno 2877 x
setrvacnik 01.jpg
setrvacnik 01.jpg (88.65 KiB) Zobrazeno 2877 x
AF budik 20.jpg
AF budik 20.jpg (93.86 KiB) Zobrazeno 2877 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska sem si přivezl domů vyvážené komponenty a taky už mám dolakovanou hlavu. Jestli najdu o víkendu trochu času, tak dovyčistím blok, abych mohl pomalu v příštím týdnu začít skládat spodek motoru.
hlava_09.jpg
hlava_09.jpg (122.9 KiB) Zobrazeno 2740 x
klika_02.jpg
klika_02.jpg (104.72 KiB) Zobrazeno 2740 x
www.jfperformance.cz

Odpovědět

Zpět na „Projekty“