LJay: Honda CRX 2G ED9 - R.I.P.
Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Dnešní úprava kanálů olejového čerpadla pro zvýšení jeho průtoku.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
HezkeLJay píše:Jinak se mi konečně povedlo dotáhnout ten digitální ukazatel teploty oleje a vody do uplnýho finiše, takže kdyby měl někdo třeba zájem o koupi, tak tady je odkaz na inzerát ve kterém jsou podrobnosti viewtopic.php?f=90&p=1894231#p1894231" onclick="window.open(this.href);return false;



IQ stylingem nenahradis.
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Taboo: díky moc za nabídku pomoci s prodejem. Vážím si toho. Se změnou podsvětlení displeje bude bohužel problém. Sice používá standardní displej 8x2, ale jeho rozměry jsou atypické, protože žádný jiný se mi nevešel do budíku, takže ho nelze nahradit displejem od jiného výrobce a tento displej se vyrábí jen se žlutozeleným podsvětlením.
Co se týká konverze °C na °F tak by to asi šlo, ale vyžádalo by si to dost velký zásahy do FW, protože používám 8bitový registr a hodnoty nad 255 překračují jeho rozsah, takže taploty vyšší jak 255°F bych musel ukládat do dvou registrů a kvuli tomu bych musel kompletně přepracovat celý zpracování dat a to by bylo moře práce.
V příštím projektu to, ale určitě vezmu v potaz a udělám to nastavitelný. V hlavě mi totiž raší myšlenka na komplexní logovací systém. Asi před týdnem mně s tím naťuknul Libor
Původně se mi do toho jít nechtělo, kvuli velký komplexnosti celýho projektu, ale teď sem o tom přemýšlel a asi se mi povedlo vymyslet jak to rozfázovat tak, aby to bylo vůbec realizovatelný.
Celý bych to chtěl pojmout jako modulovou záležitost, kde bude hlavní modul cyklicky sbírat data z připojených senzorů a odesílat je na seriovou linku (nejlépe CAN BUS), na které budou připojené výkonové, zobrazovací a jíné moduly, který budou data ze seriové linky vyhodnocovat a podle nich provádět předem nastavenou činnost (zobrazování hodnot na displeji, spínání relé, ukládání dat, atd...)
V první fázi bych chtěl vyrobit hlavní / snímačový modul se seriovým výstupe a pro zobrazování dat, bych použil notebook s nějakým SW.
V druhý fázi bych vyrobil nějaký víceúčelový zobrazovač, na kterym by bylo možný zobrazovat vybraná data z linky bez použití notebooku.
V další fázi by pak přisly výkonový moduly, který by spínaly výstupy podle hodnot načtených z linky a nakonec bych se pokusil o nějaký záznamový modul, který by ty data byl schopný ukládat třeba na flasku.
Zatím je to jen takový nástřel a uvidím, jestli vůbec bude čas na to to celý zrealizovat.
Co se týká konverze °C na °F tak by to asi šlo, ale vyžádalo by si to dost velký zásahy do FW, protože používám 8bitový registr a hodnoty nad 255 překračují jeho rozsah, takže taploty vyšší jak 255°F bych musel ukládat do dvou registrů a kvuli tomu bych musel kompletně přepracovat celý zpracování dat a to by bylo moře práce.
V příštím projektu to, ale určitě vezmu v potaz a udělám to nastavitelný. V hlavě mi totiž raší myšlenka na komplexní logovací systém. Asi před týdnem mně s tím naťuknul Libor

Celý bych to chtěl pojmout jako modulovou záležitost, kde bude hlavní modul cyklicky sbírat data z připojených senzorů a odesílat je na seriovou linku (nejlépe CAN BUS), na které budou připojené výkonové, zobrazovací a jíné moduly, který budou data ze seriové linky vyhodnocovat a podle nich provádět předem nastavenou činnost (zobrazování hodnot na displeji, spínání relé, ukládání dat, atd...)
V první fázi bych chtěl vyrobit hlavní / snímačový modul se seriovým výstupe a pro zobrazování dat, bych použil notebook s nějakým SW.
V druhý fázi bych vyrobil nějaký víceúčelový zobrazovač, na kterym by bylo možný zobrazovat vybraná data z linky bez použití notebooku.
V další fázi by pak přisly výkonový moduly, který by spínaly výstupy podle hodnot načtených z linky a nakonec bych se pokusil o nějaký záznamový modul, který by ty data byl schopný ukládat třeba na flasku.
Zatím je to jen takový nástřel a uvidím, jestli vůbec bude čas na to to celý zrealizovat.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
taboo mas odeme SZ nevim jestli ti to funguje vim ze stim byly problemy. kdyby to neslo prosim pisni mi email na: fizzbiker@gmail.com a ja to preposlu diky.
For LJay: sry za zasírání. pak kdyztak pak pisnu adminovi at to smázne.
For LJay: sry za zasírání. pak kdyztak pak pisnu adminovi at to smázne.
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Fizzbiker: v pohodě
Začal sem teď dělat na druhý verzi duálního indikátoru, která bude zobrazovat tlak a teplotu oleje a řeším teď jak nastavit rozsahy LED indikace. Zatím to mám vymyšlený takhle, ale nejsem si stopro jistej, že je to uplně dobře.
červená bliká: 0 - 0,8 bar - nedostatečný tlak
oranžová: 0,9 - 3,0 bar - nízký, ale dostatečný tlak
zelená: 3,1 - 6,0 bar - pracovní tlak
oranžová: 6,1 - 7,5 bar - vyšší, ale přípustný tlak
červená svítí: 7,6 - 9,9 bar - překročení maximálního tlaku
Když tak mi to prosím poopravte. Za každou připomínku budu rád.
Začal sem teď dělat na druhý verzi duálního indikátoru, která bude zobrazovat tlak a teplotu oleje a řeším teď jak nastavit rozsahy LED indikace. Zatím to mám vymyšlený takhle, ale nejsem si stopro jistej, že je to uplně dobře.
červená bliká: 0 - 0,8 bar - nedostatečný tlak
oranžová: 0,9 - 3,0 bar - nízký, ale dostatečný tlak
zelená: 3,1 - 6,0 bar - pracovní tlak
oranžová: 6,1 - 7,5 bar - vyšší, ale přípustný tlak
červená svítí: 7,6 - 9,9 bar - překročení maximálního tlaku
Když tak mi to prosím poopravte. Za každou připomínku budu rád.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Nakonec sem se rozhodnul, že tu indikaci tlaku oleje zjednoduším, aby to nebylo zbytečně složitý a líp se to pamatovalo. Vypadalo by to takhle:
červená bliká: 0 - 0,8 bar - nedostatečný tlak - chyba mazání
zelená: 0,9 - 7,5 bar - pracovní tlak
oranžová: 7,6 - 9,9 bar - vysoký tlak - chyba regulace tlaku
červená bliká: 0 - 0,8 bar - nedostatečný tlak - chyba mazání
zelená: 0,9 - 7,5 bar - pracovní tlak
oranžová: 7,6 - 9,9 bar - vysoký tlak - chyba regulace tlaku
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Ja posledni dobou opravdu nemam moc casu...Fizzbiker píše:taboo mas odeme SZ nevim jestli ti to funguje vim ze stim byly problemy. kdyby to neslo prosim pisni mi email na: fizzbiker@gmail.com a ja to preposlu diky.



IQ stylingem nenahradis.
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Tak v pátek sem si dovelz domů motor od p. Kasla, takže už stačí jen nechat převážit kliku, sehnat ložiska, gufega, štefy kliky a budu to moc začít skládat dohromady.
Dost mně potěšilo, že je povrch kliky naprosto v pořádku, takě nebylo ani potřeba dělat přebrus a na klice tak zůstalo původní nitridování.
v týdnu až bude čas, tak postnu fotky obrobenýho bloku a hlavy. Teď sem na to neměl moc čas, protože sem celý víkend strávil návrhem svých webových stránek http://www.jfperformance.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Když bude te mít chuť, tak tam jukněte. Zatím tam toho moc není, ale časem to budu doplňovat.
Dost mně potěšilo, že je povrch kliky naprosto v pořádku, takě nebylo ani potřeba dělat přebrus a na klice tak zůstalo původní nitridování.
v týdnu až bude čas, tak postnu fotky obrobenýho bloku a hlavy. Teď sem na to neměl moc čas, protože sem celý víkend strávil návrhem svých webových stránek http://www.jfperformance.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Když bude te mít chuť, tak tam jukněte. Zatím tam toho moc není, ale časem to budu doplňovat.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Tak tady jsou dvě fotky motoru potom co sem si ho dovezl domů od p. Kasla.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Dneska sem konečně našel čas na kompletaci olejového čerpadla a připravení pár dalších komponent.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Včera sem vyrobil zátku s hadičníkem co příjde nasadit do otvoru pro odvětrání klikovky, abych ho mohl napřímo propojit s OCT. Jelikož nemám soustruh a nechtělo se mi kvuli tomu otravovat člověka co mi soustruží věci, tak sem to musel vybrousit růčo pilníkem. Byla to sice trochu pakárnička a ze soustruhu by to vypadalo určitě líp, ale účel to splní a to je hlavní
Jinak vnitřní průměr ahdičníku je 11mm, tak doufám, že to na odvětrání bude stačit.

Jinak vnitřní průměr ahdičníku je 11mm, tak doufám, že to na odvětrání bude stačit.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
o ten data loger by byl v budoucnu zájem 
Koukal už jsem na budík, hodně pěkná práce

Koukal už jsem na budík, hodně pěkná práce

Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa romeo 155 V6 by Engstler
Espasitel
Alfa romeo 155 V6 by Engstler
Espasitel
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Hondzík: realizace dataloger u bude mít asi hodně dlouhý trvání, protože je to dost komplexní projekt a já teď mám uplně minimum času se tomu věnovat, takže na tom začnu pracovat asi až pomot co dokončím plazmu.
Nějakou dobu už dumám nad tím jak zlepšit chlazení oleje po montáži turba. Olejový chladič se mi moc nechce používat kvuli tomu, že se mi nelíbí tahat olejový oběh mimo motor v hadicích. Tohle řešení zvyšuje roziko poruchy (prasknutí hadice, rozpojení spoje, atd.)
Jelikož má D16Z5 sendvič pro vyhřívání/chlazení oleje, tak mně napadlo ho využít a mezi jeho výstup a vratku na trubce k čerpadlu zapojit tepelný výměník voda/vzduch. Zatím sem to nepočítal, takže nevím jakou by to mělo účinnost, ale pokud jste někdo něco podobnýho řešil, tak budu rád když se podělíte o zkušenosti.
Nějakou dobu už dumám nad tím jak zlepšit chlazení oleje po montáži turba. Olejový chladič se mi moc nechce používat kvuli tomu, že se mi nelíbí tahat olejový oběh mimo motor v hadicích. Tohle řešení zvyšuje roziko poruchy (prasknutí hadice, rozpojení spoje, atd.)
Jelikož má D16Z5 sendvič pro vyhřívání/chlazení oleje, tak mně napadlo ho využít a mezi jeho výstup a vratku na trubce k čerpadlu zapojit tepelný výměník voda/vzduch. Zatím sem to nepočítal, takže nevím jakou by to mělo účinnost, ale pokud jste někdo něco podobnýho řešil, tak budu rád když se podělíte o zkušenosti.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Klasický náporový chladič oleje budeš těžko něčím nahrazovat, o vedení bych se až tak nebál, kvalitní opletené hadice jen tak neprasknou.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay - CRX ED9 turbo
ja som si racej zohnal (origo) vymennik..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: LJay - CRX ED9 turbo
LJay: Myslim si ze pokud to udelas takovou preciznosti a s kvalitou co si tomu daval doposud, vubec bych se naporoveho chladice nebal. Praskani, vypojovani a podobne zalezitosti jsou spis domenou lidi co setri na materialu, ci zvoli nevhodny postup (nevhodne, nebo stare hadice, trubky bez osazeni apod.).
Co se tyka simulace tak to muzes i pred ulozenim natlakovat kompresorem na svuj tlak x koeficient bezpecnosti pro svuj klid..to treba malokdo dela..
Co se tyka simulace tak to muzes i pred ulozenim natlakovat kompresorem na svuj tlak x koeficient bezpecnosti pro svuj klid..to treba malokdo dela..
" www.autowerks.cz "
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Nakonec sem se rozhodnul, že chlazení oleje nechám pro začátek se seriovým výměníkem a budu spíš sledovat jak se chová teplota oleje při různých režimech jízdy a podle toho se případně zařídím, protože zbytečný snižování teploty oleje by bylo spíš na škodu.
Co nevidět budu lakovat blok. Chtěl bych použít nějakou hliníkovou tepelně odolnou barvu. Nemáte nějakou osvědčenou značku?
Co nevidět budu lakovat blok. Chtěl bych použít nějakou hliníkovou tepelně odolnou barvu. Nemáte nějakou osvědčenou značku?
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
hamerite základ na hliník a lak a drží mi i na třmenech bez problému
Re: LJay - CRX ED9 turbo
před Hammeritem dávám přednost Alkytonu, na ten jejich základ pro neželezné kovy, preferuju jejich saténové barvy, které nejsou lesklé jak psí gule, což se mi osobně na motoru moc nelíbí, ale není to vyloženě matné, takže na tom neulpívá tolik nečistot, prostě takový ten pololesk/polomat
ale co jsem četl, tak prý není problém ani s obyčejnýma barvama na karoserie, když je pořádně odmaštěný povrch, což je stejně základ pro aplikaci a dlouhou životnost jakékoliv barvy
ale co jsem četl, tak prý není problém ani s obyčejnýma barvama na karoserie, když je pořádně odmaštěný povrch, což je stejně základ pro aplikaci a dlouhou životnost jakékoliv barvy
Re: LJay - CRX ED9 turbo
HAMERITE má taky základ pro neželezné kovy.. a drží dobře.. vyjde to nastejno
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Já ten blok nechci stříkat do nějaký jiný barvy. Chtěl bych ho nechat normálně v barvě hliníku, ale jen bych to chtěl trochu oživit, protože už je takový dost zašedlý, tak sem právě přemýšlel o nějaký teplotně odolný hlíníkový barvě (třeba jako je na výfuky).
www.jfperformance.cz
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay - CRX ED9 turbo
mam tu sajrat na umyvanie hlinniku...
niektory hlinnik ostane pekny leskly... jak novy...
..ale niektory "scerna" ...
niektory hlinnik ostane pekny leskly... jak novy...
..ale niektory "scerna" ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: LJay - CRX ED9 turbo
na obnovu vzhledu hliníku se používá balotinování, podle mě lepší estetická úprava, než matlání barvou (pokud to chceš tedy v puvodním vzhledu) a vypadá to dle mého dost dobře ... otázka je, jestli je to pro tebe vhodné kvůli té balotině, ale možná by to nemusel být problém
Re: LJay - CRX ED9 turbo
hlavně čím víc ho namatláš,tím mín ttepla z něj odejde pryč
Re: LJay - CRX ED9 turbo
blázen: jeden člověk na honda-clubu mi poradil použít lak od firmy Berner. Výrobce uvádí, že nemá teplotně izolační vlastnosti, tak to zkusím vzít tím http://shop.berner.eu/berner/cz/product ... nContext=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Dnešní nákup v Hondě
Už se to začíná rýsovat. Ještě sehnat ložiska od ACL a budu moc pomalu začít skládat.
Dnešní nákup v Hondě

www.jfperformance.cz
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay - CRX ED9 turbo
aha jeden z mala, co kupuje/meni aj vystradovacie trubky.. 

Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay - CRX ED9 turbo
nezlob se ale to je hloupost pocházející z doby š100. Motor primárně chladí chladíci kapalina a olej. To že ho natřu nějakou barvou,pokud to tedy nebude nějaká specialka s tepelně izolačními vlastnostmi nijak přenos tepla nezhorsi. Naopak v usa,to by Ti potvrdil Taboo,bohužel už se vyjadřovat nebude,se právě používá speciální nástrik,který uzavre teplo uvnitř motoru tam kde má být a jeho přenos probíhal pouze tam kde má,tedy chladič.blázen píše:hlavně čím víc ho namatláš,tím mín ttepla z něj odejde pryč
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Dneska dorazil další balíček z US. Opět díky Liborovi za zprostředkování.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Po delší době sem hodím menší update. Podařilo se mi sehnat barvu na lakování bloku motoru http://www.motipdupli.cz/dep/193-barva-na-motory/" onclick="window.open(this.href);return false; a vypadá to s ní docela slušně.
Taky sem nechal stočit setrvačník. Nijak extra sem ho nebral takže je asi lehčí asi o kilo. Musím to ještě převážit a podle výsledku uvidím, jestli ho nenechám vzít ještě o kousek.
Taky sem namontoval upravený budík pro indikaci funkce lambdy a malinko předělal kabeláž u budíků.
Taky sem nechal stočit setrvačník. Nijak extra sem ho nebral takže je asi lehčí asi o kilo. Musím to ještě převážit a podle výsledku uvidím, jestli ho nenechám vzít ještě o kousek.
Taky sem namontoval upravený budík pro indikaci funkce lambdy a malinko předělal kabeláž u budíků.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Dneska sem si přivezl domů vyvážené komponenty a taky už mám dolakovanou hlavu. Jestli najdu o víkendu trochu času, tak dovyčistím blok, abych mohl pomalu v příštím týdnu začít skládat spodek motoru.
www.jfperformance.cz