Ondras píše:Měl bych 2 skromné dotazy k mínstním znalcům, které se týkají případné přestavby atmosférického motoru na přeplňovaný turbodmychadlem. Jak už bylo psáno, montáž turba na svody a předělání trubek před klapkou není až takový problém. Jako zásadní vidím 2 věci a nevím jak je řešit:
1. podtlakový posilovač brzd. U atmosféry je v sání prakticky furt podtlak, tudíž posilovač funguje. Ale při přeplňování bude ve sběrné komoře (kam mám např. já přivedenu hadici podtlakového posilovače) skoro furt přetlak. Jak se toto řeší?
2. dávkování paliva. Když přivedu do válce více vzduchu musím tam dostat i více paliva. Výše je psáno o oblbování ŘJ piggy-backama apod. Je asi bláhové si myslet, že se s tím ŘJ vypořádá sama, když se doví z MAP (manifold absolute pressure) senozru, že je tam více vzduchu a po spálení si přečte z lambdy, že je směs chudá a prostě "příště" přidá palivo. Taky je otázka, jestli je MAP senzor atmosférického motoru stavěný na přetlak a jestli se z toho ŘJ nezblázní, když z něj příjdou hodnoty mimo rozsah. Asi to bude odvislé od konkrétní ŘJ, ne? U svého motoru (vzduch váží teplotou a MAPem) si dovedu oblbnutí ŘJ (aby dávala více paliva) představit prudkým zkreskením informace o teplotě nasávaného vzdchu (směrem dolů), ale netuším, co bude říkat na přetlak na MAPu. Nebo je cesta zvýšení tlaku na palivové liště, které bude zhruba odpovídat přeplňování? A zase se nám tu dostává do hry MAP, který asi bude jednotce pěkně kecat.... Hmm, co s MAPem?
1. Hadici k posilovači napojíš před turbo, kde je podtlak pořád.
2. Chtělo by to programovatelnou ECU (Haltech, Motec,...) a k nim se dost často dávají i příslušný čidla polohy klapky a ostatní důležitý věci.
Lambdu by bylo lepší použít širokopásmovou.
3. Dost důležitý spíš bude snížení kompresního poměru pomocí jinejch pístů.
Nový e-shop -
www.bidrinperformance.com/shop
Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.