Vse k upravam motoru, vyfuky, turba, intercoolery atd.

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Jestli sem to dobře pochopil,pokud namontuju turbo,což je jen mechanická práce a neni to až takovej problém a vyjde mě to při použití toho co mám doma velmi levně,tak mě čeká ladění vlastního softwaru.
Pokud seženu piggy-back jednotku(snad dobře napsaný) tak bych měl bejt celkem v klidu a vrhnout se do vlastního ideálního naladění......
Jestli teda dobře chápu ta p-b jednotka se dá programovat,respektive se do ní daj nahrát mapy?????
V tomhle směru sem naprostej amatér,vyznám se v mechanickejch částech,ale v elektronice vůbec.... :cry:
Pokud by vše šlo,jakej může počítat nárust výkonu v procentech????Při použití nízkého tlaku a seriového motoru????

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

No tak já nejdřív skusim vejšku a pak si ten Tabooa příspěvek přečtu znova a třeba něco poberu :-D
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

PJ píše:No tak já nejdřív skusim vejšku a pak si ten Tabooa příspěvek přečtu znova a třeba něco poberu :-D
:respect: asi tak,jeho znalosti by se mi hodily.... :respect:

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:13, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

Takže pokud bych použil díly z modelu s nižší kompresí tak mužu víc tlakovat
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:13, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Termín "Detonační limit" jak ho zjistit,psal si něco vo tom,že je to docela složitý,to neva,nipiš to sem,třeba budu o něco chytřější.... 8)

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

No sakra,rek bych ze me ceka dost prace :D

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:14, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Chtel jsem se zeptat, jakou trysku pouzit na "water injection"? Muze byt treba i klasicky benzinovy vstrik? A podle ceho zjistit, jake mnozstvi vody je treba vstrikovat? :?

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:14, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

ještě takovej myšlenkovej pochod....
Čím se projevuje když se dostžanu na detonační limit???? :? :? :?
Jelikož sem dost v tomhle směru amater,ta otazka zní asi divně....

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:15, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Krosmen píše:ještě takovej myšlenkovej pochod....
Čím se projevuje když se dostžanu na detonační limit???? :? :? :?
Jelikož sem dost v tomhle směru amater,ta otazka zní asi divně....
Jinými slovy, když ti benzínový motor začne klepat, znamená to, že se ti ze zážehového stal vznětový. K zážehu paliva nedochází jiskrou, ale samovolně v nepravý okamžik.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

hm.Supr,to by asi nebylo až tak těžký zjistit,prostě budu zvašovat tlak a jakmeli se dostaví klepání motoru,tak sem dosáh limitu a tlak trochu snížim,laicky řečeno....
:idea: :idea: :idea:

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

to vstrikovani vody v evrope treba aquamist http://www.aquamist.co.uk, v cechach to prodava speedparts www.volny.cz/speedparts, samozrejme si to clovek muze vytvorit sam.... :-)

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

na to speed parts to je docela drahý ne? 19500,-
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

je to drahy, ale hotovy, sice to nemam ale uvidim jestli se mi to nebude hodit, asi to udelam z jinejch soucastek jak pise Taboo resp. z ceskych ekvivalentu...

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

ten homemade bude asi v poho
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:15, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

nekde jsem videl ze se pro vstrikovani vody pouzival tlak turba - tlakovala se nadrz s vodou a solenoidem se zapinala tryska, nebylo tam cerpadlo

nevim ale jestli by to dalo takovej prutok tryskou aby stacil dobre rozprasit vodu

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:15, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Mozna to bude znit hloupe, ale jak zjistim efektivitu intercooleru, hm? Da se to nejak vypocitat dle rozmeru, napr. podle velikosti chladici plochy nebo tak nejak, nebo to je dano vyrobcem? Diky.. :)

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

no intercooler by mel co nejvice ochladit vzduch, takze rozdil teplot pred a za svedci o efektivite, zalezi taky aby byl dostatecne propustnej a nesnizoval moc tlak, aby se intercoolerem protlacilo dost vzduchu

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Měl bych 2 skromné dotazy k mínstním znalcům, které se týkají případné přestavby atmosférického motoru na přeplňovaný turbodmychadlem. Jak už bylo psáno, montáž turba na svody a předělání trubek před klapkou není až takový problém. Jako zásadní vidím 2 věci a nevím jak je řešit:

1. podtlakový posilovač brzd. U atmosféry je v sání prakticky furt podtlak, tudíž posilovač funguje. Ale při přeplňování bude ve sběrné komoře (kam mám např. já přivedenu hadici podtlakového posilovače) skoro furt přetlak. Jak se toto řeší?

2. dávkování paliva. Když přivedu do válce více vzduchu musím tam dostat i více paliva. Výše je psáno o oblbování ŘJ piggy-backama apod. Je asi bláhové si myslet, že se s tím ŘJ vypořádá sama, když se doví z MAP (manifold absolute pressure) senozru, že je tam více vzduchu a po spálení si přečte z lambdy, že je směs chudá a prostě "příště" přidá palivo. Taky je otázka, jestli je MAP senzor atmosférického motoru stavěný na přetlak a jestli se z toho ŘJ nezblázní, když z něj příjdou hodnoty mimo rozsah. Asi to bude odvislé od konkrétní ŘJ, ne? U svého motoru (vzduch váží teplotou a MAPem) si dovedu oblbnutí ŘJ (aby dávala více paliva) představit prudkým zkreskením informace o teplotě nasávaného vzdchu (směrem dolů), ale netuším, co bude říkat na přetlak na MAPu. Nebo je cesta zvýšení tlaku na palivové liště, které bude zhruba odpovídat přeplňování? A zase se nám tu dostává do hry MAP, který asi bude jednotce pěkně kecat.... Hmm, co s MAPem?
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

Ondras píše:Měl bych 2 skromné dotazy k mínstním znalcům, které se týkají případné přestavby atmosférického motoru na přeplňovaný turbodmychadlem. Jak už bylo psáno, montáž turba na svody a předělání trubek před klapkou není až takový problém. Jako zásadní vidím 2 věci a nevím jak je řešit:

1. podtlakový posilovač brzd. U atmosféry je v sání prakticky furt podtlak, tudíž posilovač funguje. Ale při přeplňování bude ve sběrné komoře (kam mám např. já přivedenu hadici podtlakového posilovače) skoro furt přetlak. Jak se toto řeší?

2. dávkování paliva. Když přivedu do válce více vzduchu musím tam dostat i více paliva. Výše je psáno o oblbování ŘJ piggy-backama apod. Je asi bláhové si myslet, že se s tím ŘJ vypořádá sama, když se doví z MAP (manifold absolute pressure) senozru, že je tam více vzduchu a po spálení si přečte z lambdy, že je směs chudá a prostě "příště" přidá palivo. Taky je otázka, jestli je MAP senzor atmosférického motoru stavěný na přetlak a jestli se z toho ŘJ nezblázní, když z něj příjdou hodnoty mimo rozsah. Asi to bude odvislé od konkrétní ŘJ, ne? U svého motoru (vzduch váží teplotou a MAPem) si dovedu oblbnutí ŘJ (aby dávala více paliva) představit prudkým zkreskením informace o teplotě nasávaného vzdchu (směrem dolů), ale netuším, co bude říkat na přetlak na MAPu. Nebo je cesta zvýšení tlaku na palivové liště, které bude zhruba odpovídat přeplňování? A zase se nám tu dostává do hry MAP, který asi bude jednotce pěkně kecat.... Hmm, co s MAPem?
1. Hadici k posilovači napojíš před turbo, kde je podtlak pořád.
2. Chtělo by to programovatelnou ECU (Haltech, Motec,...) a k nim se dost často dávají i příslušný čidla polohy klapky a ostatní důležitý věci.
Lambdu by bylo lepší použít širokopásmovou.
3. Dost důležitý spíš bude snížení kompresního poměru pomocí jinejch pístů.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Martin_534
Příspěvky: 197
Registrován: 16 zář 2004 15:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

1. ty brzdíš když máš auto pod plnym plyne? když nemačkáš plyt tak je v sání turbomotoru stejnej podtlak jako u n/a verze :-)
2. záleží jakej MAP máš, ale spíš si s tim neporadí
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:16, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Nacelnik
Příspěvky: 66
Registrován: 20 lis 2004 13:33
Bydliště: Praha-Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nacelnik »

to Taboo:měl bych dotaz, předělávam motor, jedná se o Saab 2.0 16v turbo s compresí 9:1 a mam možnost použít pistons s kterejma by klesla comprese na 8:1, tak bych chtěl vědět jak se změní chování toho motoru kromě toho že bude odolnější proti klepání při vyšším tlaku, pojede to vůbec než naplní turbo? dík
...švédská ocel..
http://900aero.wz.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:16, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“