Nová baterie už je na místě a hned je u motoru o něco víc místa Původně sem chtěl vyrobit kompletně nový bržák baterky, ale těžko bych ho svařil stejně pevný při za chování tak nízký váhy jako má ten plechový výlisek, takže sem ho jen upravil pro uchycení menší baterie a převařil horní přídržnou sponu, aby seděla přesně na novou baterii.
Taky sem namontoval vylepšenou verzi OCT u které sem použil filtr ze spékaného bronzu a vstupní porty sem umístil nad sebe, takže spodní port pro odvětrání kliky funguje jako přepad, který by měl zbraňovat přeplnění nádobky. Teď přes dovolenou to pořádně otestuju, protože s autem budu dost jezdit, tak uvidim jestli to bude fungovat v praxi, tak jak to mám vymyšlený.
LJay píše:Včera sem si vyzvedl novou auto baterii. Je to asi ta nejmenší (187x127x227mm) a nejlehčí (10,2kg) co se dá sehnat za rozumný peníze a zároveň má ještě i přijatelnou kapacitu (40Ah).
Chci totiž malinko předělat trubky pro vedení vzduchu mezi IC a klapkou a s touhle baterií si tam udělám víc místa a ještě ušetřím pár kg váhy.
baterie 01.jpg
ja budu davat do eva motorkovou baterku ma jeste vetsi startovaci proud...a je podstatne mensi nez tahle...
Alik píše:ja budu davat do eva motorkovou baterku ma jeste vetsi startovaci proud...a je podstatne mensi nez tahle...
No jo, ale taky má nejspíš o dost menší kapacitu. Nemusí to být nutně negativum, ale stačila mi story se slabou normální baterkou v Supře, se kterou jsem dojel na myčku, vypnul motor, koupil mycí program, nastartoval, zajel do myčky, vypnul motor, myčka domyla a já jsem byl v prdeli, protože auto už nenastartovalo. A při 55kg mé váhy se auto, co má 1.6 tuny, docela blbě tlačí - obzvláště potom na mokrých dlaždicích, kterýma je myčka mazaně vybavená
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Alik: co sem viděl, tak ty motorkový baterky sou sice o dost menší a lehčí, ale jejich kapacita není nic extra. Většinou to bylo tak kolem 17Ah a to mi příjde na běžně používaný auto dost málo. Proto sem právě volil kompromis velikost/kapacita/cena
Květoslávek: díky, baterku sem nechal na místě kvůli tomu, abych zbytečně nezvyšoval úbytek napětí na přídavný kabeláži a taky kvůli vyvážení, protože většina váhy je vpředu na řidičově straně, tak aby to ta baterka alespoň malinko vyvažovala
crocjirka: jak píšou kluci. Tenhle BOV je ovládaný podtlakem ze sací komory
Aby bylo vidět, že auto není jen taková hračka, kterou vytáhnu jednou za měsíc o víkendu, ujedu pár desítek km a pak jde zpátky do garáže. Tak teď o dovolený sem v něm za 14 dní najezdil 1900km.
Co se týká spotřeby, tak tu sice moc neřeším, ale při posledním tankování mně docela překvapila, protože sem na 20litrů ujel něco lehce přes 300km. To je ale více méně daný tím, že sem celou tu dobu jezdil s přítelkyní a ta mně do boostu moc nepustí Když jezdím sám, tak na 20litrů kolikrát neujedu ani 200km
Tady je ještě ukázka toho, kolik toho nový OCT zachytilo po 150km svižný jízdy a asi 10km (7x přes celý Hoškovický letiště) v maximální zátěži.
Já si jen tak matně vzpomínám, když psal Taboo spotřebu jeho Eclipse (bůhví kolik to mělu psů), když jel spořádaně a udával myslím 8litrů, takže proč ne
spotřeba odpovídá,je vidět,že to je dobře odladěné. Když jedu styl "důchodce" (manželka v autě) mám cca 6.5l,jedu sám a pustím to k deseti tisícům tak si to s přehledem vezme 17-19l. Koně je zkrátka něčím napojit. To oct je fajn,že takhle pěkně funguje. Já s tím mazu kompresor na odsávání klikove skříně.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Nereálný to není, protože s autem sem jel většinu času mimo boost a NA céro je schopný jezdit s takovou spotřebou celkem normálně (nízká váha, FWD). Jak píše Libor, pokud je to dobře odladěný, tak není důvod, aby to mimo boost žralo znatelně víc než klasická atmosféra.
Neměřil sem to sice nějakou sofistikovanou metodou (plná nádrž, vynulovat počítadlo kilometrů, plná nádrž, kouknout na počítadlo kilometrů), takže to je tak nějak plus mínus, ale hrubou představu o spotřebě si z toho člověk udělá.
Ona váha fakt nadělá hodně a navíc třeba u Lanceru sou dost vysoký ztráty na převodovým ústrojí a to je taky znát na spotřebě.
Libor12: ten filtr ze spékanýho bronzu v kombinaci s přepážkou v OCT funguje fakt bezvadně.
Jaký čerpadlo prosím tě používáš k odsávání tlaku z klikovky? Už sem taky přemýšlel o tom, že to takhle udělám, ale zatím sem neměl čas kouknout po nějakým čerpadle.
odpojil a vyházel všechno co souviselo s klimatizaci a nechal jen kompresor vč elmg spojky. Sani kompresoru zapojil na víko ventilu a k.skříň dal na potrubí regulační ventil podtlaku od moroso který jsem koupil na egay za 10dolaru. Na výdechu mám pouze malý filtr. Poradil mi to kdysi Taboo a opravdu to funguje. Podle akcelerační brzdy v ecu vidím že zisk z toho odsavaní je vyšší i přes to,že kompresor bere minimálně 1kW výkonu. Kdo nemá klimakompresor,může použít náhradu v podobě třeba york 210. Nový se dá pořídit i s dopravou cca 8000kč. Samozřejmě pokud by jsi toužil po nějakém profesionálním řešení stačí hledat crankcase vacuum pump. Místní komunita nálepkařů,jako první klimu odstraní aby získala 3koně. To že když ji tam nechají můžou mít navíc až 10 už jim nedojde. Pozitiva třeba jako to,že olej který je ve vacuu nepění,za nižšího tlaku dosahuje rychleji provozní teploty,lépe maže pro absenci bublinek nechám už stranou.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
kozorozecek píše:co vivjeva od brzd ta by nešla použit z nejakeho diesla ?
aby jsi u 2.0 motoru vytvořil nějaký slušný podtlak cca -45kPa potřebuješ kompresor s minimálním sacím výkonem 600-700l vzduchu za minutu. Na to opravdu pumpicka na kolo nestačí.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
kozorozecek píše:co vivjeva od brzd ta by nešla použit z nejakeho diesla ?
aby jsi u 2.0 motoru vytvořil nějaký slušný podtlak cca -45kPa potřebuješ kompresor s minimálním sacím výkonem 600-700l vzduchu za minutu. Na to opravdu pumpicka na kolo nestačí.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Velikost end gapu kroužků si už bohužel nepamatuju (sem holt hlava děravá). Tenkrát sem to počítal podle návodu, který byl u kroužků (vrtání x 0,0050inch, vrtání x 0,0055inch), takže jsou mezery buď 0,3 a 0,4, nebo 0,4 a 0,5mm. Někde bych to měl mít napsaný, tak to možná najdu.
Podle mně je to spíš způsobený tím, že odvětrání kliky je na tomhle motoru na kanálu, kterým se vrací olej zpátky z hlavy do kliky a při větším tlaku to prostě lítá ven místo, toho aby to teklo do kliky. V serii je na tom motoru ze zadu OCT, který to zahytává a vrací zpátky. Já ho mám demontovaný a místo něj je zátka s přírubou na hadici. Tou hadicí to pak jde rovnou do mýho OCT, takže proto se to tak rychle plní.
Co sem koukal na forech, tak většina hondích foukaček, ale i výkonějších atmosfér musí mít vratku z OCT zpátky do vany, protože jinak se jim strašně rychle plní OCT, takže to bude více méně vlastnost daná konstrukcí toho odvětrání.
Libor12 :jsem netušil že až takovejdle podtlak myslel jsem že stači jen neco malo pod nulu nebo nulu.
LJay :mel jsem žato že tam maš přepad aby ti to stekalo naspatek do vany ?
LJay píše:Tady je ještě ukázka toho, kolik toho nový OCT zachytilo po 150km svižný jízdy a asi 10km (7x přes celý Hoškovický letiště) v maximální zátěži.
Nemam v umyslu ti nijak kazit radost, ale tohle opravdu neni nijak dobre...
Asi takhle... Spocitej si objem blow-by na zaklade objemu motoru, jeho maximalnich otacek (i presto, ze k maximalnimu blow-by dochazi typicky v nizsich otackach a zatezi), VE (nezapomen pri tom na jeho preplnovani) a udavanych 3% (ktere idealne predimenzuj na 5%). Pote srovnej prutokovou kapacitu a funkci sveho OCT s tovarnim PCV systemem - a napadne te hodne veci, ktere je potreba vzit do uvahy..
Co se tyka mezer pistnich krouzku, par snad trochu prinosnych prispevku na toto tema muzes najit na strane 9 tohoto tematu. I pote doslo k velice podstatne chybe, ktera se se vsi pravdepodobnosti na tvem problemu podili.