LJay: Honda CRX 2G ED9 - R.I.P.
Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis
- Jirka.Kolouch
- Příspěvky: 1630
- Registrován: 27 úno 2008 20:56
Re: LJay - CRX ED9 turbo - už to jedééé
Nemá to chybu
Perfektní
Smekám 
Bramborák f paketu s motorem - bejvávalo
Český sen a pár dalších krámů
Český sen a pár dalších krámů
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: LJay - CRX ED9 turbo - už to jedééé
super, ten zvuk je boží, přesně podle mého gusta 
Re: LJay - CRX ED9 turbo - už to jedééé
Fifi: benzín do nádrže to opravdu nevrací, to tě můžu ujistit 
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo - už to jedééé
Škoda, tak to jsem toho Montyho předcenil... 
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: LJay - CRX ED9 turbo - už to jedééé
Včera sem předělal OCT, tak aby se zachycený obsah vracel zpátky do motoru, protože díky většímu blow by skrz kroužky při boostu se mi OCT zaplnila během pár kilometrů jízdy pod maximálním plnícím tlakem.
Taky sem udělal tepelný štít na vzduchový filtr. Zatím je jen z hliníku, ale až bude čas tak na něj přidělám tepelně reflexní potah.
Obě úpravy sem dneska testoval a fungují na výbornou, takže spokojenost
Taky sem udělal tepelný štít na vzduchový filtr. Zatím je jen z hliníku, ale až bude čas tak na něj přidělám tepelně reflexní potah.
Obě úpravy sem dneska testoval a fungují na výbornou, takže spokojenost
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo - už to jedééé
Tak a teď něco zábavnějšího
Konečně sem si našel čas auto pořádně otestovat a výsledek mně hodně mile potěši a s nějvětší pravděpodobností bude mít motor ještě vyšší výkon než co ukázal gtech.
Původně uvedená hodnota otáček, kdy turbo dosahuje maximální plnící tlak je špatně. Při maximální zátěži (pětka, 60km/h, plný plyn) dosáhne turbo maximální tlak někde mezi 3200-3400 ot/min. Holt sme byl potom záhulu při sobotním ladění, tak utahaný, že sem si to špatně zapamatoval.
Dneska sem udělal pár dalších měření zrychlení pomocí gtechu. První měření je na rovině (část prvního grafu, která je nad 140km/h prosím berte s rezervou, pravděpodobně odchylka měření gtechu) druhá dvě do mírného stoupání. No a nakonec tu mám i jedno video, točený za sucha, který trochu líp ukazuje co auto dokáže.
Původně uvedená hodnota otáček, kdy turbo dosahuje maximální plnící tlak je špatně. Při maximální zátěži (pětka, 60km/h, plný plyn) dosáhne turbo maximální tlak někde mezi 3200-3400 ot/min. Holt sme byl potom záhulu při sobotním ladění, tak utahaný, že sem si to špatně zapamatoval.
Dneska sem udělal pár dalších měření zrychlení pomocí gtechu. První měření je na rovině (část prvního grafu, která je nad 140km/h prosím berte s rezervou, pravděpodobně odchylka měření gtechu) druhá dvě do mírného stoupání. No a nakonec tu mám i jedno video, točený za sucha, který trochu líp ukazuje co auto dokáže.
Naposledy upravil(a) LJay dne 01 kvě 2013 22:16, celkem upraveno 1 x.
www.jfperformance.cz
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Když OCT vrací ten brodel zpátky do motoru, tak pak nemá smysl ho tam mít, ne ? 
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Řekl bych ze ten "bordel" bude jen olej ne?LiberaleMiguel píše:Když OCT vrací ten brodel zpátky do motoru, tak pak nemá smysl ho tam mít, ne ?
EX: Audi A4 Avant 1,9TDi quattro
NOW: TDpoVWa GIII
NOW: TDpoVWa GIII
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Olejová mlha je bordel?
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
LiberaleMiguel: tady je oct hlavně kvůli tomu, že při předělávce NA na Fi nemůžeš použít standardní porty připravený pro odsávání, protože na nich teď není podtlak, ale přetlak, takže by ti to tlakovalo klikovou skříň.
Rolljoin: z motoru jede směs vody, oleje a spalin které prošly skrz kroužky.
Rolljoin: z motoru jede směs vody, oleje a spalin které prošly skrz kroužky.
www.jfperformance.cz
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Pecka
Každopádně zrychlení na ten výkon je brutální, kolik taková CRX váží ? 
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
LJay: dík za vysvětlení 
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Prdim na to. Ti to jede stejne jako me,jo?

http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Progresss: před montáží turbo komponentů mělo auto 920-930kg včetně plný nádrže. Teď bych to tipoval tak na 950-960kg. Musím to nechat někde zvážit.
Alfoun: hoď sem odkaz na video se zrychlením tvýho auta, rád se na to podívám.
Alfoun: hoď sem odkaz na video se zrychlením tvýho auta, rád se na to podívám.
Naposledy upravil(a) LJay dne 02 kvě 2013 21:59, celkem upraveno 2 x.
www.jfperformance.cz
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Luxus, potřebuju už "jen" 50 koní

- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Video budiku kde bych jel na plno nemam,ale napriklad tady(prvni zavod) je cas 13.3s a 185km/h...1st.-60kmh, 2st.110kmh
Bral jsem vahu co mas v Gtech grafu. S touhle vahou to mas o 300kg lehci.
Bral jsem vahu co mas v Gtech grafu. S touhle vahou to mas o 300kg lehci.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
az ustrojim činčento tak taky natocim budiky

Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Alfoun: budu s tím muset zajet na váhu, abych věděl kolik to přesně váží, protože po montáži věcí kolem turba sem to ještě nevážil, ale váha udaná v gtechu by měla být +- 20 spravně.
Tak 300kg je opravdu znatelný rozdíl. Měřil si jaký má motor výkon?
Juraj: tak se pak pochlub, při váze jakou má tvý auto by to mohlo letět opravdu solidně.
Tak 300kg je opravdu znatelný rozdíl. Měřil si jaký má motor výkon?
Juraj: tak se pak pochlub, při váze jakou má tvý auto by to mohlo letět opravdu solidně.
www.jfperformance.cz
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Na portech ve víku je snad vždy přetlak ne? Proto je tam i ten jednocestný ventil, co to pouští do sáníLJay píše:LiberaleMiguel: tady je oct hlavně kvůli tomu, že při předělávce NA na Fi nemůžeš použít standardní porty připravený pro odsávání, protože na nich teď není podtlak, ale přetlak, takže by ti to tlakovalo klikovou skříň.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
kucik: myšlený byly porty na sání. Na odvětrání kliky a ventilovýho víka se tlak mění střídavě.
www.jfperformance.cz
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Na brzde jsem jeste nebyl. Zatim vykon jenom odhaduji podle casu ze Santa Pod. Ctvrtku jsem dal s 280ps za 13.6s a s turbem 12.9s....Takze by tam 380-400poniku byt mohlo.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Alfoun: tak to sou hodně pěkný čísla. Výkon mýho motoru bude o dost skromnější, ale hodně mi pomáhá nicotná váha, kterou to auto má.
www.jfperformance.cz
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Začínám teď pracovat na návrhu vlastního elektronickýho boost kontroleru, protože se mi nechce utratit majlant za takový relativně jednoduchý zařízení. Funkčně bych to chtěl pojmout podobně jako AEM tru boost, nebo Turbosmart e-boost street.
Pro kontrolu uvedu způsob jakým by mělo probíhat nastavení/řízení boostu. Kdybych měl náhodou něco špatně, tak mně prosím opravte.
Duty cycle: koresponduje s procenty přetlaku odpouštěnými mimo aktuátor wastegatu (0% - aktuátor je napojený přímo na zdroj přetlaku = navýšení tlaku turba, 100% - mimo aktuátor je odpouštěno max. množství přetlaku = maximální tlak turba)
Start boost: určuje hodnotu tlaku, při které selenoid připojí přetlak do aktuátoru (bere přitom v potaz hodnotu Duty cycle)
Max boost: určuje hodnotu tlaku, při které selenoid připojí 100% přetlaku do aktuátoru, aby zamezil dalšímu nárustu tlaku turba
Citlivost: určuje dobu mezi jednotlivými úpravami stavu selenoidu (tady si nejsem jistý kolik ms zvolit jako optimální rozestup)
Pro kontrolu uvedu způsob jakým by mělo probíhat nastavení/řízení boostu. Kdybych měl náhodou něco špatně, tak mně prosím opravte.
Duty cycle: koresponduje s procenty přetlaku odpouštěnými mimo aktuátor wastegatu (0% - aktuátor je napojený přímo na zdroj přetlaku = navýšení tlaku turba, 100% - mimo aktuátor je odpouštěno max. množství přetlaku = maximální tlak turba)
Start boost: určuje hodnotu tlaku, při které selenoid připojí přetlak do aktuátoru (bere přitom v potaz hodnotu Duty cycle)
Max boost: určuje hodnotu tlaku, při které selenoid připojí 100% přetlaku do aktuátoru, aby zamezil dalšímu nárustu tlaku turba
Citlivost: určuje dobu mezi jednotlivými úpravami stavu selenoidu (tady si nejsem jistý kolik ms zvolit jako optimální rozestup)
Naposledy upravil(a) LJay dne 19 kvě 2013 15:06, celkem upraveno 1 x.
www.jfperformance.cz
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Cau, pro jednoduchost bych se vykaslal na rychlost nabehu turba a dalsi hovadiny z komercnich EBC (protoze naladit pak ten PI(D) regulator, tak aby tam nebyly spicky v boostu je pomerne slozita vec.) Takze podle otacek si udelat tabulku se stridou ventilu (vyzaduje to samozrejme, aby ti MCU merilo otacky motoru (RPM). Pak to muze vypadat nejak dle obrazku. Kdyz vychytas stridy ventilu tak, aby boost byl dle pozadavku, da se nasadit nejakej PI(D) regulator, kterej zrychli nabeh turba. Pak hodnoty z ty tabuky na obrazku slouzej jako startovni bod pro regulaci.
Dlasi veci je mit spolehlivej ventil, alepson nejakej MAC valve napr. http://www.ebay.com/itm/MAC-Boost-solen ... 96&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Samozrejme na takovydle upravy motoru uz bych osobne pouzil otevrenou ECU, kde bejva regulace boostu soucasti (a umoznuje spoustu dalsich veci jako boost vs poloha plynu vs rychlost auta vs gear, samozrejme ponizovani boostu dle teploty vzduchu v sani, EGT apod. )
PS. Ten obrazek je nastaveni ze Siery turbo, boost cca 1.6bar (konstantni od cca 4000 - velke turbo, proto nema cenu neco nastavovat pod 3500)
Dlasi veci je mit spolehlivej ventil, alepson nejakej MAC valve napr. http://www.ebay.com/itm/MAC-Boost-solen ... 96&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Samozrejme na takovydle upravy motoru uz bych osobne pouzil otevrenou ECU, kde bejva regulace boostu soucasti (a umoznuje spoustu dalsich veci jako boost vs poloha plynu vs rychlost auta vs gear, samozrejme ponizovani boostu dle teploty vzduchu v sani, EGT apod. )
PS. Ten obrazek je nastaveni ze Siery turbo, boost cca 1.6bar (konstantni od cca 4000 - velke turbo, proto nema cenu neco nastavovat pod 3500)
Opel AstraF 2.0t - 270kW
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
pet007: 3 portový selenoid od MAC už mám objednaný
Co se týká ECU, tak pokud budu v budoucnu zvyšovat výkon, nejspíš provedu konverzi na OBD1 a půjdu do Hondaty, ale teď to zatím není potřeba.
Řízení střídy selenoidu jen podle otáček není asi úplně správně, protože výstupní tlak turba se nemění lineárně s otáčkami, ale se zatížením motoru.
Já mám regulaci plnícího tlaku vymyšlenou zhruba tak, že si v EBC nastavíš do jakýho plnícího tlaku má být aktuátor WG v klidu. Po překročení nastavenýho limitu začne selenoid přepouštět určitou část přetlaku (míra přepouštění bude zaviset na nastavených Duty cycles) k aktuátoru a ten začně regulovat WG stějně tak jako by si použil MBC. Pokud by náhodou došlo k tomu, že snímaný tlak překročí hranici maximálně povolenýho přetlaku, tak se selenoid nastaví tak, aby přepouštěl maximum přetlaku k aktuátoru a tím se ho pokusí otevřít na maximum.
Co se týká ECU, tak pokud budu v budoucnu zvyšovat výkon, nejspíš provedu konverzi na OBD1 a půjdu do Hondaty, ale teď to zatím není potřeba.
Řízení střídy selenoidu jen podle otáček není asi úplně správně, protože výstupní tlak turba se nemění lineárně s otáčkami, ale se zatížením motoru.
Já mám regulaci plnícího tlaku vymyšlenou zhruba tak, že si v EBC nastavíš do jakýho plnícího tlaku má být aktuátor WG v klidu. Po překročení nastavenýho limitu začne selenoid přepouštět určitou část přetlaku (míra přepouštění bude zaviset na nastavených Duty cycles) k aktuátoru a ten začně regulovat WG stějně tak jako by si použil MBC. Pokud by náhodou došlo k tomu, že snímaný tlak překročí hranici maximálně povolenýho přetlaku, tak se selenoid nastaví tak, aby přepouštěl maximum přetlaku k aktuátoru a tím se ho pokusí otevřít na maximum.
www.jfperformance.cz
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Původně sem myslel, že tenhle víkend vyměním a zajedu nový brzdy, ale jelikož pošta má asi trochu jiný názor na význam termínu "garantované dodání", tak sem alespoň udělal přívod vzduchu k chladiči, abych k němu dostal co nejvíc vzduchu a ještě malinko zvýšil jeho efektivitu.
www.jfperformance.cz
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
S tim popisem fce EBC mas samozrejme pravdu, to snad ani jinak fungovat nemuze. Jen jestli to budes programovat sam, potrebujes vic praktictejsi pohled na vec
U digitalniho PID zjistit zacatek regulace nejak rozumne rychle a presne (= zde od jake stridy zacit regulovat + je to velice nelinearni system) neni jednoduche. Proto je velice zadouci si nejprve zjistit stridy v ustalenem stavu (ze se meni se zatezi na stejnych otackach: to urcite ano, ale s tim si pak uz PID poradi) a pak tvorit dal. Ja jezdim relativne velice jednoduchou ECU Vems, kde je EBC pomerne slusne propracovany,a zakladni tabulka je ta co jsem posilal (referencni hodnoty stridy vs RPM). Pak jsou tam samozrejme dalsi, hlavni je boost(uz primo v kPa) vs RPM (+ spoustu dalsiho nastaveni - min/max. stridy, samotny nastaveni PID.....)
Opel AstraF 2.0t - 270kW
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Když PID regulátor tak zpětnovazební, jinak to bude mít špičky a neude to fungovat moc dobře,nebo strávíš mládí s nastavením.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 0-100km/h: 5,3s
Já ten svůj EBC nebudu koncipovat jako PID kontrolér, protože takovýhle řízení by bylo dost složitý na implementaci s ohledem na HW, na kterým to poběží.
Můj boost kontroler bude jakoby simulovat funkci pružinkového MBC s tím že bude mít další funkce navíc. Úplně stejný způsob řízení využívá AEM Tru Boost, nebo E boost street od Turbo Smartu.
Můj boost kontroler bude jakoby simulovat funkci pružinkového MBC s tím že bude mít další funkce navíc. Úplně stejný způsob řízení využívá AEM Tru Boost, nebo E boost street od Turbo Smartu.
www.jfperformance.cz
